Irriterande...

Ja, det här börjar bli irriterande. Har suttit här på utbildningen sen klockan 12.30, och vet ni vad jag gjort? jo, först börja vi med någon slags föreläsning, men alla satt mest och drack loka och käka macka... sen fikade vi, det var "rast"... sen blogga jag lite... sen vänta vi på en till i utbildningsgruppen.. när han kom, ja.. då prata vi lite mer. Om utomlandsresor och så. Sen tog vi liet rast och fika... Ja, sen kom jag på att jag hade alla balbilder på USB minne, så ja har suttit och tittat på dem, och visat fär gruppen. Och ja, nu är det lunch.

För mig gör det ingenting när dagarna är såhär fruktansvärt oeffektiva (detta är bara för att alla inte är med, och då vill inte lärarna gå igenom viktiga saker..) men ja tycker synd om dem som har viktiga tentor men istället måste "sitta av" tiden här... Jao... bra pengar för att blogga. Nu är de som sagt lunch! Hej hej!

Balbilder!

Ja, kisa är jag mycket, mycket duktig på. Jag vill inte skryta, men jag är helt enkelt bäst på det.
Kort i allmänhet blir jag inte bra på. Så enkelt är det. Tänk om man vore en Becca som alltid blir bra på bild! Ne, klart de inte är lika kul att se bilderna när man faktiskt kände sig bättre i spegeln. Men jag har ju mina vackra vänner att titta på....:-) Här får ni se lite!

alla 6vid middageni mörkret

Pigg och Fräsch!!

Jaa, faktiskt så kände jag mig förvånansfullt pigg imorse, klockan halv 7 steg jag upp. Och 4 timmar innan åkte jag hem från balen. Jag kände mig faktiskt rätt fräsch efter en dusch också, syntes väl inte att jag hade varit ute? Men första kommentaren när jag kom till utbildningen var ju:
"Oj, vad du ser trött ut!!" Nästa var "vad har du gjort i ansiktet egentligen?" vadå, i ansiktet? undrade jag. "Ser ut som du fått en smäll". Nu är ju jag ganska säker på att detta var rougens fel, men det var inte kul att få dessa kommentarer när jag kände mig pigg och fräsch, efter en härlig cykeltur. Sen tror jag visserligen de "letade" lite fel för att tracka mig lite...

Och balen på slottet då? Den var alldeles underbar! :-) Ja, faktiskt. Vännerna var ju sååå fina i sina klänningar, och jag blev faktiskt rätt nöjd själv när allt var klart. Ja, alla på skolan var fina. Maten var god. Alla dansade så fin vals ;-) och buggade, och shakade i sina balklänningar, barfota?! Enda som blev en liten miss var ju fotograferingen, men vi gjorde ju det bästa av en regnig kväll, och trots detta var humöret på topp för de flesta! Och alla verkade nöjda med balen och tackade oss för arrangemanget, det gjorde oss glada!!

Sen var de ju rätt kul att mina föräldrar överraskade mig med att ha en Rolls Royce stående utanför innan balen. Var kul att åka i en sån :-) Och så får man ju tacka Danne som ställde upp på att gå på bal igen!
Snart uppdateras lite bilder!

Tack allihopa!

Nej, nej, nej... inte nu.

Jag visste det. Rebecca och Sofia har gått och varit tok förkylda länge nu. Jag är inte rädd för att smittas, i vanliga fall. Men nu ville jag inte bli sjuk till balen. De hinner tillfriskna, fast jag vaknade inatt av världens mest svullna hals och något enormt ont att svälja. Sprängande huvudvärk...

Och imorrn, ja då är balen. What to do? Jo, jag var ju först och främst tvungen att ställa in den träning jag sett fram emot. Sedan sitter jag här med honoung oh citron vatten. Sen ska man väl käka vitlök till lunch..
Om någon kommer på ytterliggare tips att bli frisk, hör av dig.....

Jag borde egentligen bara va hemma och kurera mig idag (och inte heller smitta mina vänner....) men måste åka ut till mauritzberg och fixa med balen......


Lumidee - Me & You

Could never accept reality in which I was presented, living this crazy life for real could make a girl demented, been on my hands and knees praying to God for things to change, but every single day it seems like things will stay the same, but change is for the worse 'cuz times I feel my lifes a curse but whose to blame me infortations multiple bodies felt like rape watching your whole life fade away playing this world like it's a game, when I'm with you I feel no pain, now tell me do you feel the same

Can I hold you down how it all so ground theres not much I would do to keep you by my side its true my love for you is all that can keep me strong but ill hold that from you until you tell me what we have is true.

Sometimes when I think of all the things i've been through I wanna take myself but then I think of you if theres one thing in this world that i'd rather do then to live and die oh it's to be with you and even though I show you love you still a lonely thug even when we share our dreams still it ain't enough is it me do i not reach your thoughts and when you get around the fellas do you even talk (about me) because you know all that I do is think of you. /.../

We outta chase my better dreams cuz I can see much bigger things with you Imagine me and you

/.../

-----

Allt, allt, allt, allt, allt ska man tillåta. Precis allt.
Dum jag är, har ju från början fått klart för mig hur allt ska va.

Jag är så jävla dum, och jag menar det.
Varför väntar jag mig något annat? sluta med det.

Working...


Jupp, jupp, här arbetas det. Har precis varit på en liten rast, ska fortsätta med den härliga utbildnignen nu. Längtar tills jag börjar förstå allt, och kan börja sitta i kundtjänsten.

Tjohej

Cats!


Den briljanta idén är påkommen. Cat's. Katter. Chat. Katze. Vi, kommer, att bli, de finns inte ord....
Men jag håller med Sofi, det krävs lite jobb tills dess. Hur nu det ska gå?!

Natti


Provet!

Weeeiii!! Fan vad jag är BRA!!!!
Matte C nationellt prov:

MVG: 0 st.
VG: 2 st
G: 10 st
IG: 12 st

Svåraste provet någonsin visserligen, men jag fick VG där och MVG i slutbetyg, FAN va skööööönt!
Jag är klar! Finito! Klar! 12 år!! Klart!! Klart!! Weeeiiiii....!!!! Nu ska jag shoppa och belöna mig själv!!

P.S Avni hälsar :-) Och Martin sitter bara här och stör. Ha! Han har två år kvar....!

Pust och flås!

Jag säger då det. Man skulle alltid träna med de jag träna med idag. Det var killen som jobbar i lokalen brevid som cyklade på som vanligt, och tjejen som jobbar på mitt gym. Herre gud vad de cyklade på... Försökte hänga med i en tredjedel av deras tempo, men de känns som de gav lite ändå :) Har glömt bort hur kul det är och hur mycket mer det ger att träna med ågon som är motiverad, eller någon över hvudtaget.

Nu, ska man få gå och lyssna på vår stackars mattelärare Markus, som tydligen misslyckats med kursen. Detta bevisade sig när hela Matte C gruppen visade  skit resultat på nationella provet. Kul kul, jag siktade på ett MVG men nu har jag hört att snillena i gruppen t o m måste komplettera för ett VG, antar att jag ligger där med.... om jag har tur?! Ska bli intressant. Och ikväll blir det två födelsedagspartyn! Jihoooo!


72984-14
Scema framöver:
Onsdag 24: fest
Torsdag 25: övning vals, och lite fest?
Fredag 26: fest
Lördag 27: fest
Måndag 29: bal
Jobba, jobba, jobba-
Torsdag 1: personalfest
Fredag 2: Lärarmiddag
Lördag 3: Krogrunda med skolan.
Söndag 4: Otten-brännbollen
Måndag 5: Utspraksfest
Tisdag 6: Nationaldagsfirande
Torsdag 8: Student!

Weei! antar att det kommer bli tufft.

Can't stop!

Efter jobbet skulle jag bara köpa en ögonskugga. Sprang in på Make-up store där man som vanligt blir väl servad. "Är det okej om jag lägger på en skugga?" hmmm...visst,  tänkte ja som aldrig vill bli sminkad av någon annan. Hon lyckades charma mig, sminkning bokad där imorrn. Sedan skulle jag bara titta lite på ett par skor. Det blev två. Och två halsband och två örhängen. Sedan skulle jag hem, bara Bik Bok, lite snabbt... Blev en tröja, ett linne och ett skärp. Fan, va på stan en halvtimme. Skulle ju bara ha en ögonskugga..

Nytt jobb!
Yes, and I like it! Fick brev från Braviken idag, jag fick jobb där med. Ha! Forget it! Jag har ett mcyket bättre.
Visst, det är sjukt mycket man ska lära sig på 3 veckors utbildning (och jag tar studenten en av dessa....)
Drömmer om mobilabonnemang osv... helt sjukt mycket.... aaa....
Men ja, de bra då? All bra peronal, redan bjuden på personalfest nästa vecka! Sedan ska jag investera i ett gymkort de betalar, lite massage och så.. Mycket folk man känner där men jag är yngst-yngst-yngst!!

Nu hinner ja inte skriva mer här, hej hej!


Da Vinci koden

Först skulle jag hjälpa Sofi med tyskan. Detta blev en trevlig berättelse, om Ali och Tarik ;-) haha.... som var bakfulla och glada. Om ni läser detta får ni fråga Sofi om hela historien :P Christian kommer nog undra när han läser det där Sofi... de blir skit bra!

Innan vi drog från Fräcka Frökens vidare till bio, så var jag ju tvungen att läsa ut Da Vinci Koden. Såå bra!!!
Sedan slog man sig ner i biosalongen med 6 andra förväntansfulla vänner - och blev skit besviken!
Ja, inte på sällskapet, såklart, men på filmen... :-( Allt var ju fel, slutet, innehållet, karaktärerna, koderna.... buhu... filmen ger jag två stjärnor av fem. Boken ger jag fem av fem,  faktiskt! (Jag har inte läst så många, hihi)

Ne, måste sova nu. Utbildning imorrn! Gonatt gott folk!


Friday night

Har egentligen inte uppdaterat mig så mycket om gårdagen, men de har ju både Sofi och Becca gjort i sina bloggar ;-) ser fram emot att prata mer med er... Sofi, var du helt nykter?!

Jaaa.... Miss R hitta ju en viss Mr H som redan varit på en viss Miss S, och de såg ju inte lite komiskt ut det hela, nästintill i basängen!! Ibland undrar jag varför ja är så trög :-) Att ja inte fatta det innan!! hihi...

Som sagt, de är tamefan alltid roligast när de kommer spontant! Var en såån planerad hemma kväll, och blev en sån icke hemma kväll. Var ungefär som den där gången jag och Sofi i lugnans ro målade om mitt rum en fredag natt, sen skulle vi plugga... men rummet var klart redan vid 11-12, så ja, med målarfärg i håret drog vi vidare på "kanske den roligaste kvällen". Jag minns inte riktigt vad som va så kul då, men ja vet att ja levde på det ett tag....

Nu är ja dessvärre rätt död, undrar vilka som vinner ikväll då... "we are the winners" kanske.... eller inte.
Ska läsa lite da Vinci koden.... hur ska ja hinna klart tills imorn? när vi ska se den på bio?! ja har en hel del kvar. Bäst ja sätter fart... gonatt!


Segaste daaan!


Usch ja, sååå seg dag. Trött, inget folk, seeegt!
Men de va sista dan på mitt kära lilla café, på måndag börjar jag nytt arbete.

Hela natten har det ekat i mitt huvud "en, två, tre - en två, tre - en, två, tre" jäkla vals...
:-) Nu ska ja da mig vidare... hej hej

Hej hopp!

Beccs är segast på att göra iordning sig, eller Anna O tar iofs oftast också alltid sin lilla tid =)

Här sitter ja i jordens kortaste klänning... oj oj...

så en helt mysig filmkväll kan sluta, utgång utgång... länge sen...

hej hej!

last time..

Rörande. Mycket rörande.
Idag, skulle vi redovisa "festtal" i svenska c. Jag valde att skriva till studenten, och mina vänner.
Sofi valde också till studenten. Visst, nu när vi satt i ett klassrum börja jag inte direkt tjuta när jag hörde hennes tal, men om hon nu ska ha det där när vi väl står på rampen för utspringet den 8:e Juni, då kommer jag garanterar att börja tjuta!

Sista gången jag höll föredrag i blåa arenan.. sista i gröna arenan.. sista "mailet" som jag, Rebecca och Anna skrev. Tänkte t o m i mitt stilla sinne då jag satte på vattenkokaren i cafeterian idag, var det sista gången? Jag börjar ju min utbildning nästa vecka.

Vet ni, det känns lite skumt, (jag har visserligen lite religion kvar att göra.. men det är ingen stress med det) Jag har inget att göra nu? Eller jag skulle väl kunna träna, gå en promenad, städa mitt rum, åka å fika med nån kompis eller vad som helst.. men jag har inget stort hemskt måste, som ska va klart imorrn. Sjukt. Länge sedan jag kände så...

Sedan har det ju varit vår allas Sofias födelsedag idag :-) grattis igen Fia-lotta!

Förlåt...

...men, Ich bin kär in the year book!

Vill ni veta varför?
1. För att den är KLAR!
2. För att trycket blev som det skulle!
3. För att vi tjänat pengar på den
4. För att alla (vi pratat med) är nöjda!
5. För att det känns som vi fick med allt, för alla personer, såsom festprissen, nykteristen till Avni!
6. För att jag kan minnas det jag minnas vill av gymnasiet!

Men framförallt, den är KLAAAR! Ett avslutat projekt, tack och hej!
Imorgon är det bara bolagsstämman, sen är det -it!

Bye bye

bal, bal, bal..

Har nu suttit med Tove och försökt få ihop en borsplacering, sååå svårt!
Finns en kille, och en tjej, som ingen klarar av att stå ut med. Hur vi än placerade dem så visste vi att de skulle bli sura miner (i bästa fall)... tillslut fixade det sig nog.

Får hoppas den här balen blir bra nu, jag tror det!

För övrigt jätte bra kommentarer på årsboken =) alla har varit jätte nöjda! Responsen blev nog över förväntningarna!

Tror jag är på lite dåligt humör idag... eller, de finns mycket jag är glad åt och så, men vissa har fått mig irriterad idag. Vet inte om det beror på mig eller dem.

Nu ska man la skriva ett litet tal... till Sv C, min favoritkurs....

22 dagar kvar till The Day.

It makes me feel sick.


Illamående. Om ngt kommer i närheten av det, så klarar jag inte av det. Nej, helt klart.
Usch.. mår illa av tanken.. måste tänka på något annat. Gonatt..

la la la...

Årsboken har äntligen kommit! Inga större missar, eller, de är klart. Det är en bok på 100 sidor som vi säkert kommer fortsätta upptäcka småfel i, och jag har redan sett 3... men trycket blev okej, kvalitén blev vad vi kunde göra den till och bindningen blev prima!

Det finns en lärare på vår skola som går mig på nerverna! Visse inte vem hon var innan, men hon gillar inte mig och jag gillar inte henne heller!! Usch, och hon verkar vara en sån där lärare som sätter betyg efter hur mycket hon gillar/ogillar elever. Hon kan inte klaga på mitt semenarium, enda var att jag kanske inte höll med om hennes religion, de ska inte gå ut över betyget! Vissa människor...

Yäyä, käka lunch med en "gammal vän" idag, fanns mycket att prata om. Vi kom fram till att det var 7 år sedan vi lärde känna varandra, helt sjukt! känns som igår. Och nu har vi inte hörts på alldeles för länge. Men ja, allt har sina skäl.

Ne ni, vet ni vart jag ska nu? Jag och Rebecca ska till Jehovas Vittnen, vi tänkte joina dom!
Eller inte :-) vi ska intervjua dem.... oj, måste komma på frågor. Hej!

1 ½ år!

Tiden går verkligen sjukt snabbt! Snart är det sommar, snart är älsklingen hemma :-)

Hämtade min balklänning idag, det är sjukt mycket kostnader! Hade glömt alla andra kostander, som sjalen, handskarna, uppläggningen och indraget i klänningen och väskan. Sen är det ju frisören till balfrisyren, och naglarna som ska fixas. Skorna är ju köpta.. sen ska ju självaste balen betalas. Och sen är det limosin dit...

Och förutom balen är det ju studenten, beställde efter en klänning igår. Fast jag har reserv kläder köpta om den inte skulle passa, och nya skor till den för balskorna passar inte. Och så är det lärarmiddagen, och allt annat skoj på studentveckan. Jag kommer bli RUINERAD! Så som alla andra studenter.....

jag lovar, jag ska aldrig mer ta studenten!! Men de kommer nog vara ett minne för livet :-)

Det var sista matte lektionen idag, och sista religion B föreläsningen, kommer sakna allt detta... faktiskt.
Dock saknar jag nog inte svenska c - lärarna. Tack gode gud att den hemska kursen snart är slut, med lärare som inte kan svenska.

"glöm inte att skriva en manus" - "missad kommunikationspasset"
"erkänn aldrig att du inte förberett dig" - "titta på er publik!"
Ja, Hanna och Haralampos, ni sköter det där galant!

ahhhh.....

Varför vara otrevlig när man kan vara trevlig? varför snäsa när man istället kan förklara?
Varför vara nonchalant mot de man respekterar?


Jag är kanske inte alltid ödmjuk, men jag ska bli bättre. Det är en förbannat bra egenskap.

Tidig morgon!

Jag har fått för mig att börja med en ny vana, inför beach 2006 =) och denna är att gå en lång promenad innan frukost. När jag ställde klockan på strax efter 6 denna morgon kändes det dock lite motigt...
jag började ju inte förrän halv 9?! Men på något lustigt sätt tog jag mig upp. Jag och Zorro gick sedan en långpromenad, och det var.... fantastiskt skönt! Tänk om det vore såhär fint väder varje morgon klockan halv 7, då skulle det kännas lättare. Nu ska jag cykla iväg till skolan!

hej hej

Förtroende.

That's such a big word!
Inget särskilt som hänt, men jag började bara fundera på ordet. Att ge någon förtroende, det är stort. Att lita på någon, att veta fast inte veta. Man låter ofta sitt liv sättas på spel, då man litar på någon.
Ibland har jag hört "den enda du kan lita på är dig själv". Det kanske är sant, men så tråkigt livet skulle vara? Förresten, så handlar ju förtroende egentligen bara på att man litar på sig själv; sin intution, magkänsla och kunskaper. Är väl just därför man känner sig så dum när man misstar sig. Men trots många misstag, och många brutna förtroenden, låter jag mig själv fortfarande anförtro mig åt andra. Jag vet så många, som slutat lita och tro på andra människor, ibland tycker jag de är smarta, men ibland tror jag de går miste om mycket. Jag har valt att tro, oavsett vad jag vet, för att jag mår bäst så.

Idag hade jag som vanligt andra planer än hur det sluta. Jag skulle som vanligt plugga och träna intensivt en hel dag. Men som vanligt kom något annat i vägen. Denna gång var det solen :-)

Jag och Micka åkte till halvars och köpte glass, solade lite där men fick lust att sola på ett härligare ställe. Så vi fortsatte vår tripp till Abborreberg, där låg vi i gräset och solade bland 110 andra personer. Det kändes som högsommar! Sååå fruktansvärt skönt. Sedan var det dax för lunch, vi åkte till Rebecca och köpte mat av henne :-) trot hon var lite avis på oss som var lediga.. men för en gångs skull kände jag "wow, jag är ledig när det är vackert väder", brukar vara tvärtom. Förra sommaren var jag ju knappt välkommen ut till Arkösund :-) varenda gång jag satte mig i bilen för att dra ut kom regnet, så fort jag sluta jobbet, även om det varit strålande sol innan. Fast å andra sidan, på midsommar kallades jag ju "hon som kom med solen" :P

Men gott folk, tro inte att jag struntade i träning och plugg för det =) när jag käkat glass och annat onyttigt behövde jag ett rejält pass när jag kom hem. Och ja, Becca och jag fick lite plugg gjort också. Nu ska jag snart gå på promenad! Hej svejs!

Helt okej kväll!

Jag var trött, förkyld och ville bara hem efter jobbet. Jag skulle ju hem och träna, äta en nyttig soppa och sove tidigt! "Anna, sova/träna kan du göra någon annan dag, inte idag när det är såhär soligt!" sa Sofie.

Och det är väl rätt? Jo, vi drog till Gunillas omtalade bakgård och hade enormt trevligt.
Första delen: Grillade och "låtsas-morsan" bjöd på vin, helt olika åldrar och mycket skratt.
Andra delen: Gunillas son + vänner kom, jag och Sofie beblandades med dem och vattenpipan, hehe, sist var väl vid 14 års ålder.
Tredje delen: blandat folk igen, valpar och sött, tills jag blev avundsjuk på nåt annat.....:O
Fjärde delen: ja, småfolk på gården spelade basket! Alltifrån åldern 5 år t o m 17 år.  Från att ha skjutit hej villt organiserade jag upp lagen till "street basket". Det var länge sedan jag hade så kul...
Folk i min ålder och de äldre började avta, gick ut på krogen osv. men jag ville inte släppa bollen! Om bara knät varit bättre hade jag nog aldirg slutat =) när det bara var jag och minus 10 åringar som var kvar (som jag inte alls kände) förstod jag att det var dags att dra sig....
Femte felen: cyklade hemåt, ännu mer förkyld och trött, men faktiskt mycket gladare. De små ungarna jag ville ha ihjäl när jag kom var super roliga att spela med :-) Och mina arbetskompisar är de bästa.

Nu ska jag sova, drömma mig till sommaren med min älskling. Och sedan upp å träna bort all skit jag ätit idag! Natti natti!


Tjejkväll

Mycket skratt har det varit ikväll, extra kul då det är fler som kommit ihop sig. Det har varit kul att arrangera den kvällen och allt gick ju ihop sig tillslut. Roligast var väl planerandet av lärarsketchen =)
Men som sagt, allt var mycket trevligt förutom en liten händelse som gjorde mig lite ledsen men framförallt besviken....

Blir hemma ikväll, fortfarande förkyld och lite hängig, ska ju trots allt jobba imorgon.
Förresten, så himla härligt väder det har varit idag! Ska tydligen vara det imorrn med, men då jobbar man ju så då blir de väl slit. Ska se på film nu, hej hej!

Deklarera!

Klockan halv 5 inatt satte jag mig upp i sängen och kom på - min deklaration!
Den skulle varit inne igår men jag hade totalt glömt bort det, då jag skulle göra ett avdrag.

Kul, kan handla om 1 000 kroners böter för att man är EN dag försenad.... Nu är den inne i alla fall.

Och idag är jag hemma och sjuk.. tror min förkyldning inte bara satt sig i halsen, utan även ögat! Eller så var det den där förbannade chilin från i söndags..... :-)


Saknar igår, längtar till imorgon.

Ibland känns det just så - att man inte lever för dagen. Jag lever idag för att det är en transportväg till imorgon. Nu är det inte alltid så, som tur är, utan ibland vill jag inte försvinna från den stund som är.
För tillfället vill jag beskriva mitt liv som såhär:
Träningen känns som den står i centrum, jag vill få ett helt knä. Skolan är oerhört tråkig och omotiverande. På helgerna jobbar jag ibland, tar ibland igen sånt jag annars inte hinner. Jag umgås med vännerna, som visserligen är det stora ljusa i vardagen.
Men allt det här är en transportsträcka till det som kommer, ett friskt knä; kan komma tillbaka i ridningen, börja med aerobics igen, kanske t o m åka skidor igen? Men det dröjer nog. Skolan är snart slut, två kurser kvar! Student, bal, sommar. Sommaren som inte verkar vilja komma. Sommaren som innebär att Jimmy kommer hem, även fast han nu kommer hem ännu senare.
Och så saknar jag ju gårdagen, även fast jag inte vill vara där igen. Saknar min USA - vistelse och hade mer än gärna åkt dit igen. Jag tror faktiskt jag kommer att sakna skolan sedan med, men just nu vill jag vidare. 37 dagar kvar till student, helt sjukt!

Nyår 





Valborg

Då var man hemma. Vadå Valborg? var det ikväll? för det första betyder väl valborg att man firar våren? men ingen vår här inte. Och för det andra, känns det inte som vi "firat" så mycket.

Det var enligt min åsikt trevligt att ha tjejerna här att grilla i alla fall, sen droppa det in lite fler människor tills vi drog till min kusin. Där var det färre folk men mysig stämning, utan ström. Hela lägenheten var istället fylld med levande ljus och allsång - vilket också kan va mysigt :-) Men, hemgång såhär tidigt.
Har huvudvärk och halsont.. såå... jag borde sova. Längtar till sängen... ensam dock. Avundsjuk på alla som har sina, här, (gör som jag i förra inlägget sa att man inte får) H & P, A & J, S & J, K & O, M & M.
Men men, alla är inte lyckliga för det, har bara under kvällen sett många tårar av flickorna.. och så finns det ju de som har de som jag..:-) R. Och de som inte har nåt alls, S, A, J. Tur att man aldrig är ensam :-)
Nu har jag filosoferat klart.... gonatt!


RSS 2.0