Det snöar i Göteborg!

Trodde jag aldrig. Och snön ligger till och med kvar på marken! Åh, har aldrig sett Göteborg vitt förut. Mycket vackert!  Och så bär det av uppåt i landet i eftermiddag, och enligt detta MMS så ska det ju vara snö där med.



Igår kom Sofi. Vi började med ett hårt Body Pump pass, för att sedan lyxa till det med en grekisk trerätters och vin, för att sedan börja dagen med en amerikansk frukost på Egg & Milk. Nu är Sofi iväg och köper en resa till Indien, Indonesien och Australien. Tråkigt. Själv pluggar man (eller borde). Men man kan inte vara bitter i detta väder, och snart snart kommer man hem. Långa vita promenader, lill jul hos Sofia imorn, mys med familj, juldagsutgång, nyår... mys....

Skridskor var inte igår.

Kände mig lite som bambi på hal is när jag och T igår tog oss till Heden för att åka skridskor. Det var väldigt kul, och mysigt att varva med varm choklad och saffransbullar. Sedan gick vi till Slottskogen och den utsiktsplats jag alltid velat ha picknick på. Så, vi såg ut över Göteborg och grillade korv. Det var aningen kallt, men värt det! =)






Idag är det dock slut på ledighet. Har en del att ta igen i plugg väg, gör att jag ansåg mig ledig i helgen. Imorn är det den sista muntliga tentan innan jul!!

God jul Anna!

Då var ännu ett semenarie (muntligt tenta) avklarad. På tisdag har vi det sista för terminen. Sen gäller ett fördjupningsarbete över julen - ska nog skriva om hur fetma påverkar den sociala utvecklingen.
Och idag har humöret varit på topp, trots brist på sömn. När semenariet var avklarat blev det favorit vegan buffé på Hagabion med klassen, sedan skulle vissa ärenden fixas på stan. Men när jag gick där och blev kär i det ena och det tredje, och insåg att kag faktiskt inte får några julklappar, så tog jag tag i saken själv! Så, idag har jag gett mig en klänning och ett par lovely stövletter jag velat ha länge. Blev även de två enda julklapparna jag ska köpa i år, en till tjejgänget (julklappskedja) och en till brorsdottern. Räcker gott! =) Och nu är det en efterlängtad myskväll med T. Lite bakad aubergine med oliver och feta, och ett glas rött. Inga måsten. Lite godis, lite Idol. En perfekt kväll med andra ord!


Bring the Christmas on!

RSS 2.0