Skrivardag

När jag ändå håller på kan jag skriva lite till. Det är den 29:e idag va? Herre gud. Och lönen är redan slut. Skor, skor och lite skor. Hitta även en skit snygg jacka på Greencha, men så hittade jag en till. Så nu funderar jag på att byta den första och köpa den andra :) Sen var jag bara tvungen att köpa snygga skinnhandskar från Vagabond och lite impulströjor, kjol, jeans och en klänning.

Och sen var det slut.

Sitter och lyssnar på Jack Johnson nu. Och vissa låtar ger mig en flashback. Från? Jo, efter ett tag kom jag på vart. I en buss, väldigt bakis med Becca. Lots of different nationalities och så vi. Och då lyssnade vi hela resan på Jack Johnson, och skulle se på kängurus, Blue Mountains osv. Trots att jag och Becca ville allt annat än att sitta i den bussen just då, så skulle jag göra allt för att vara där igen. Kanske inte i bussen, bakis, utan i det kravlösa livet. Det varma, soliga, ta-dagen-som-den-kommer-livet. Nya upplevelser varje dag. Vaknade glad varje dag (nästan, haha!). Minns när jag vaknade arg i Byron Bay för att en kille snarkat så hela rummet vibrerat. Plus att det inte var så vacker syn att se honom på morgonen sen, haha!! Tog nån av er tjejer kort på honom?!
En amerikan gjorde ju det i alla fal. Usch. Haha..

Ne..en söndag. Att slå ihjäl. Borde plugga lite. Eller.... inte.

Utgång

Ibland blir allt bara så fel. Och man vet varken in eller ut. Och ibland är jag nog långsint, även om jag inte tror det...



Först var det väldigt roligt igår. Förfest i Hannas fina nya lägenhet, lite shots på Trappan, lite shots och drinkar på Deli, och sen -Otten-. Det var faktiskt roligt där. Otten som jag aldrig mer skulle gå till! Men, jag blev övertalad och det var helt OK. Idioten jobbade inte i garderoben så då slappa jag bli osams med honom igen.. :-)

Men sen kom första saken som gjorde mig irriterad, eller den allra första saken kom väl lagom när kvällen börja... men den skaka jag av mig ganska fort. Och väl hemma kom den tredje känsliga punkten. Men, men... så är det.

Måndag

Blev två par nya skor idag... :-) och jag vill redan köpa de andra som ligger på prioriteringslistan. Farligt att jobba i skobutik.


Får bli lite mer färger nästa gång. Hade tänkt ta ett par lila pumps idag.. men blev inte så. Scale (stöveln) gör sig dock inte alls bra på bild! :-)

Körde idag också mitt livs första Pilates pass. Sådär. Jag ska dock ge det en ellet två chanser till. Tror att sånt där kan vara riktigt bra när man får kläm på det. Första gången är man ju alltid mest förvirrad.. :-) Och jag andas alltid ut när man ska andas in, eller andas genom näsan när man ska andas genom mun... blev helt yr tillslut.

Ne, nu ska jag ta en lång-promenix med mamma och Zorro. Cheers!

Borås = underskattad stad!

Hade tänkt strunta i det. Men vid 17 igår kom vi på att vi nog drar ner till Borås i alla fall och festar :-) Så det gjorde vi. Jag åkte med Erik och David ner till Becca och Sofia. Båda hade mysiga lägenheter och trevliga vänner. Blev en heeel del dricka, och jag skrattade nog mer än jag gjort på länge.... sååå kul :-)

Ett skit bra ute ställe vi var på, verkligen! Bra musik och dansgolv och alla blev lika onyktra som jag :-) Till Borås ska jag åka och festa igen! Snart! Hade tänkt ta Lager 157 på hemvägen, men kände oss lite alltför slitna... så för dom som vill följa med nästa gång ingår också en sjukt bra shoppingtur!


Göteborg

En helg där vi shoppat, slappat och ätit gott. Och jag överraskade Timmy med att rida islandshäst :) Och åkte helt fel väg hem. Råkade hamna på fel sida om Vättern (i och med ridningen) så det tog ca 5-6 timmar hem.. Under den tiden roade jag mig att komma på engelska namn på alla våra städer. Kan ni lista ut dessa? :-)
Rivergoal, Manscrown, Centbridge, Oldvillage, Stone-oven-healthy osv osv. Hehe... mycket underhållande.

Lite fina kläder blev det, men mer ska det bli här hemma. De jeans jag ville ha hittade jag inte där, och klocka ska jag köpa här med... :)

Men nu ska jag börja mitt nya jobb. Hej hej!


Sista dagen

Känns på ett sätt SÅ skönt. Men det är lite vemodigt när man tänker på att man verkligen slutar. Förra gången tänkte jag ju ändå "äh, ja kommer tillbaka erter Australien.." och det gjorde jag ju. Men nu kommer jag inte tillbaka. Vilket på flera sätt är väldigt skönt. Men på ett sätt är lite sorgligt.

Gillar ju ändå alla kollegor. Verkligen. Bra stämning och bra chefer. Tror de är många arbeten där man vantrivs med antingen personal eller chefer.. men här funkar det.

Så, nu har man städat bort det mesta. Tagit ner det personliga och gjort hutchen ren... slut. slut.

Det hände, igen!

Det som inte fick hända, hände.

Allt gick som smort först, gick på morgonspinningen, hann att sola efter, gjorde iordning mig.... och insåg att jag hade -allt- med mig, förutom leggings! Så där står jag, i en kort tunika, höga skor och helt barbent. Det enda alternativet jag hade var ett par gråa Nike träningabyxor. Sexigt tillsammans va?!
Och jag skulle inte sitta inne i en byggnad som annars, utan jobba på Vagabond. Stå i en butik. Halv 9 på morgonen finns inget öppet och jag ville inte gärna springa runt i den omatchande klädseln för att köpa ett nytt par... efter ett panikartat samtal där jag bönade och bad fick mamma stressa för att komma ned med ett par leggings...

Herre gud. En detalj som var såååå viktig. Tänk om jag inte haft mamma? Hade jag då jobbat min första dag i ett par Nike-byxor med höga skor till? Hm, tror det nog skulle bli första och sista dan då...

13 timmars dag idag. Kom precis från Vagabond och ska nu jobba till 21.15.. trött.. trött...


Now I´m dark.

Imorse förändrade jag min frisyr. Var på tiden! Gick från sommar-ljus till höst-mörk. Jag tyckte faktiskt om den förra färgen men det behövde hända något... är lite ovant och sådär. Men de blir nog bra... förändringar är bra... :-)

Idag är det bara 4 ½ dag kvar på Telia. Fredagen när jag slutar ska bli så skön. Halv-dag jobb, sedan slutar jag faktiskt. Verkligen slutar. Sen tillbringar jag och Timmy en mys helg i Gbg. Med massa shopping!! :-) Och sen på måndag är det nytt som händer. Nytt, nytt, nytt. Jag behöver nytt. Nytt i den månen de går att bli i Norrpan... :-)

Tjejer, ni måste lägga upp bilderna som utlovat! :-)



Söndagen med T var super mysig :-) Och fina blommor fick jag faktiskt. Var bara lite mini-firande, för i Göteborg ska vi njuta mer ordentligt åt att vi har varandra och i ett helt åt dessutom ;-)

Otten

Av princip tänker jag nog inte gå dit mer. Otten?!

För övrigt hade jag roligt :) Vi åt en god 3-rätters hemma hos Alexandra. Jag och Becca lagade "souflé-macka", dvs räker på toast med en röra över. Potatisgratäng och fläskfilé till huvudrätt och en vit chokladmousse med bär till efterrätt. Och självklart massa likör-shotts till det! Mycket dricka och prat (nästan lite hes idag....).

Sedan skildes vi tyvärr lite. Vissa gick till Palace och vi trodde mer på Otten. Alltså, själva Otten var väl OK. Det var ganska mycket folk och trevligt och träffa såna man inte träffat på länge. Men 1) Vad är det för jävla mongo som står i garderoben? Vi har blivit osams 2 ggr, och jag lyssnade till ett tredje bråk med en annan tjej en annan gång. Har han inget annat att göra? Han är bra på att sabba stämningen i alla fall. Stort minus. 2) Vad var det för musik igår? Kan inte riktigt säga vad jag skulle vilja höra, men det där var inte den bästa. 3) Vad tror Otten att de är för klubb?

Men jag träffade i alla fall min älskling där :-) Och då hade vi paserat 12-slaget, dvs. vi firade ett år. Sen gick tjejerna och jag blev ensam kvar med grabbarna. Suck. Jag börjar förstå varför de alltid kommer hem kring 5 på morgonen. De tar ju inga beslut?! I en timme stod vi och frös utan för Otten för att vi väntade på nån och sen nån annan för att sedan komma på vart vi skulle gå. Och detta skulle tänkas över med en pizza.. när jag inte kände en del på min kropp (förutom mitt skoskav) så gick vi hem.... jag undrar fortfarande om resten av grabb-gänget kom någonstans tillslut?  :)


Magkänsla!

Ont i magen. Alltså, inte ont -ont-, utan oroligt ont i magen. Inte smärta. Utan liksom, orolig magkänsla. Har känt det sen jag vakna. Hatar såna känslor. Hur kommer det sig förresten att man känner på sig saker med magen? Det heter ju att man ska gå på magkänslan. Hm, vet inte vad magen säger men den är orolig i alla fall.

Jag, Micka och Ayla var duktiga imorse igen, drömde typ 13 ggr om att jag skulle försova mig både till spinningen och jobbet. Men 6.45 satt jag på spinningcykeln ändå. Och 8.15 var jag på jobbet. Otroligt. Förresten var det något med min dröm... vet inte exakt vad. Men magkänslan kan bero på den. Usch.. Ibland stämmer verkligen ordspråket "vakna på fel sida". Jag är säker på att om jag fick somna om och vakna igen skulle jag säkert vakna på rätt sida :-)


Usch.. har ingen matlust eller någonting. Vad är detta?! Allt för en oroande känsla jag inte ens har några grunder i!

Komvux

Halv seriöst komvux.  Jag håller på att läsa upp 2 kurser och har väl totalt ägnat 1 ½ timme åt dem sedan ett par veckor tillbaka och halva matte kursen är avklarad på den tiden. Det är lekande lätt och nästan roligt att göra små enkla diagram osv. :-) Det som dock är ett problem är engelskan eftersom det inte räcker med att "tenta av" lite prov... utan jag måste följa uppgifter i en engelska bok....
Någon som har en Progress Gold A bok eller? Som man kan få köpa?! :-) Eller en stepping stone grammar?

Känns så otroligt meningslöst att läsa upp två betyg, men om jag ska läsa  till juridik behöver man ju nästan sina 20.0 för att komma in.... men förmodligen kommer jag ju inte läsa det. Så, just därför känns det onödigt. Men jag vill inte snubbla på mållinjen om jag nu väljer en sådan linje, så det är väl lika bra att läsa upp de här enkla ämnena :-)

Imorse följde jag med min kära mor på spinning. Helt otroligt att hon ville testa?! Om man bara tänker tillbaka 5-6 år på hur vi åt/tränade hemma så var det hemskt. Nu kör mamsen GI för hela slanten och någon sorts träning varje dag :-) Yoga, hundpromenader, simning och nu spinning... Måste få skryta lite om henne. Hon är faktiskt värd en medalj :-)

Och snart slutar jag här... och ska köra lite abs. Ont, ont...

RSS 2.0