Anna = antisocial

Jag vet, och jag skäms för det. Känner mig sjukt stressad bara över att skriva detta inlägg...
Men jag behöver bara be om ursäkt för att jag inte hör av mig, och inte har tid om någon ringer, men jag har knappt tid att äta mat eller sova. Vid den här veckans slut återfår jag mitt sociala liv....

.... så FÖRLÅT för att jag aldrig har tid. Snart, snart, har jag det igen... om jag klarar tentan dvs....

Äntligen Sambo!

Tänk, nu är man sambos :-) Hehe. Kommer nog fortfarande säga "min pojkvän" och inte "min sambo" ;) hehe.. 

Dock kommer jag nu inte vara så kontaktbar närmsta veckan... tenta på fredag och vi pluggar dygnet runt. Nästan bokstavligen. Mycket sena nätter och från klockan 7 på morgonen typ, även på helger.. Ska bli SÅ skönt när första delmomentet är över, och jag ska till fjällen :-) Mysigt!!

Nu ska jag ägna lite tid åt min "sambo" ;) Sen ska vi ut och käka, 

hej!

Härliga, älskade sol!!

Hade verkligen inte tid, men tog en rask promenad till Slottskogen idag. Behövde sol, härlig, stark sol på en helt blå himmel! Tredje soldagen i rad nu, UNDERBART! 
image158


Är mycket glad över att ha en så fin park/skog så nära, mitt i Göteborg. Dammar, bäckar och vattenfall varvat med öppna områden, berg osv. Kommer nog bli att plugga där i gräset så fort det blir varmt :-)

Igår var tjejerna från klassen här och vi hade en mysig Ost & Vin kväll. Jag har även bakat en hjätformad Brownie kaka dagen till ära :-) Som tur var var jag inte den enda som inte kunde tillbringa kärleksdagen med sin pojkvän, utan vi blev hela 7 stycken tjejer som bara hade en skit trevlig kväll! 
På förmiddagen blev jag även överraskad av ett blombud, dessa rosor förgyllde min dag :-)



Imorgon åker jag till Oslo och hälsar på min kära bror, ska bli kul! Kommer dock ha ångest och må dåligt över allt jag inte kan plugga då.... Men det är nog bra att pausa. För tillfället drömmer jag om Reinfeldt, partier, kvinnorepresentation och kommunal förvaltning. Yuippi. Jag vaknar varje morgon och undrar varför allt detta har kommit in i mina drömmar :S

Plugg, plugg och åter plugg.

Sjuka mängder litteratur att ta sig igenom. Och då menar jag sjuka mängder. Jag sover, läser, läser och läser. Tränar, läser, läser och läser. Äter, läser, läser och sover. Har ångest över seminariet, grupparbetet och tentan. Och i allt läsande känns det som man bara hunnit en tiondel. Skönlitteratur är numer lyx, och helt plötsligt börjar jag läsa andra delar av tidningen. Sofis mode i Aftonbladet är bara att ignorera, och helt plötsligt läser jag den politik jag alltid struntat i. Intressant, men määäängder att ta sig igenom.

Just nu fokuserar vi ganska mycket på könets roll i politiken, vilket är rätt intressant. Hur sjukt är det inte att det tog 2000 år för "mannen" att förstå att kvinnan också var en människa? Lite roliga citat nedan....

Kvinnan uppvisar slutligen vissa specifika egenskaper och formen på hennes skalle anses vara ett mellanting mellan barnets och den vuxne mannens - Charles Darwin

En hona är som en steril man; honan är i själva verket hona på grund av ett slags oförmåga, d v s hon skanar förmågan att "koka ihop" sperma ur näringens slutrodukt på grund av kylan i sin natur.
- Aristoteles 

Lägg av, vad jag saknar er!

Ibland får man lite akut hemlängtan. Inte för att jag varit borta länge, eller ens är långt borta. Men ändå. Kändes visserligen inte som man träffade alla så mycket innan heller, Sofi har ju varit borta sedan länge, och alla har åkt runt på olika ställen och varit upptagna typ jämt. Men ändå, jag är ju van att träna med både Micka och Kim. Van att fika med resterande åtminstone EN gång i veckan. Och det slog mig när jag jobbade igår att ingen jag kände igen kom in på jobbet... :( Är van att lite olika roliga människor kommer in och snackar skit. Men samtidigt var det ju därför jag flytta.
Alltså, inte för att jag har underbara vänner omkring mig :) Utan för att alla människor man ser på stan eller ute är bekanta. På ett eller annat sätt har man samma vänner, är halvt släkt, gick på samma lekis eller något liknande.

Första gången jag var ute här i Göteborg känner jag att en tjej granskar mig från topp till tå, och jag undrar varför. Sedan säger hon "du är från Norrköping", visst svarade jag och var glad att se en norrköpings-bo, sedan fortsatte hon "du jobbar på Vagabond. Min kompis var hos dig på nyår" osv. Då kände jag att Norrköping verkligen är för litet. Hennes kompisar visste också detta. 

Äh, vad jag yrar. På ett sätt är det "lilla" i Norrköping charmigt och underbart (trots att det faktiskt inte är en SÅ liten stad), men på ett sätt är anonymiteten här, och att träffa nya människor varje dag super härligt. Gräset är väl inte grönare på andra sidan, men de skadar inte att utforka :-)

Back to studding.

(Längtar ihjäl mig till fjällen med Anna, Hanna, Sofia och träffa Alexandra! :-)

Lägenhet vs. villa

Det är mycket man ska vänja sig vid. Inte nog med att de bygger om innergården (eller egentligen hela grunden huset står på), man hör även grannar stampa med hälarna i golvet på natten, festa och trafik utanför fönstret. Har man bott 20 (nästan 21) år i ett lugnt villa-område blir det lite skillnad :-) 
På vardagarna vaknar jag 7.20 får då borrar de på innergården. Visst, är faktiskt rätt bra med en väckarklocka som faktiskt inte får att snooza. Men idag (helg!) vaknade jag av att grannarna satte upp tavlor eller byggde om (08.00). Hela dagen har de hamrat och borrat (har t o m trott de kommit igenom till mig). Men jag ska inte klaga, jag bor ju trots allt väldigt centralt. Så att jag hör människor gå hem från krogen på nätterna är ju bara ett bevis på att jag bor mitt i smeten :-) Jag har allt här! Dessutom är det inte långt till Slottskogen.

Idag har jag jobbat min andra dag på Foji. Lite skillnad mellan en lugn skobutik och en stressig klädes-nutik. Men det funkar! Ska inte jobba så överdrivet mycket där. Ikväll ska vi nog se Melodifestivalen några tjejer.... blir nogr trevligt! Nu ska jag dock fortsätta plugga.

Hej på er!

provsittning

Igår hade vi provsittning, vilket blev väldigt lyckat! 1-2 glas vin blev dock några fler.... och ja.... man mår väl som man förtjänar idag. Men det var kul! Dock förstörde jag mina favoritskor... :( Jag råka ha omkull en marshall (hur fan missar man en sådan i mörkret?!) och några minuter senare tyckte jag mitt ena ben var lite varmare än det andra. Jovisst, hela benet var täckt med stearin, men så fick man gå ut på krogen... :-) Sjukt kul iaf!


Äntligen sällskap!

Visst har en hel del hänt sen jag kom hit. Mamma höll mig sällskap först, Sofia hälsade på en helg och vi gick ut. Mycket krog-rundor och skoj med skolan, Becca har hälsat på och vi shoppade, och sen var jag ju hemma i Norrlöping och firade födelsedagen förra helgen :-) Men nu kom äntligen Timmy till Göteborg!

Han har inte flyttat än, utan det sker om ett par veckor, men han är här och fortsätter söka jobb. Vi har haft en riktigt mysig helg och jag har gjort allt annat än vad jag borde; dvs plugga. Idag har vi bara strosat runt Göteborg och hittat de gömda roliga affärerna vid sidan av, och mysiga fik. Haga kommer nog bli otroligt vacker när det blir varmt.

Nu har jag även bestämt gym, det blev Sats. Känns som jag kommer att trivas där, och imorgonbitti blir det spinning.... usch... känner mig helt ur form. Men det sägs att man snabbt kommer tillbaka...?!

RSS 2.0