Lägenhet vs. villa

Det är mycket man ska vänja sig vid. Inte nog med att de bygger om innergården (eller egentligen hela grunden huset står på), man hör även grannar stampa med hälarna i golvet på natten, festa och trafik utanför fönstret. Har man bott 20 (nästan 21) år i ett lugnt villa-område blir det lite skillnad :-) 
På vardagarna vaknar jag 7.20 får då borrar de på innergården. Visst, är faktiskt rätt bra med en väckarklocka som faktiskt inte får att snooza. Men idag (helg!) vaknade jag av att grannarna satte upp tavlor eller byggde om (08.00). Hela dagen har de hamrat och borrat (har t o m trott de kommit igenom till mig). Men jag ska inte klaga, jag bor ju trots allt väldigt centralt. Så att jag hör människor gå hem från krogen på nätterna är ju bara ett bevis på att jag bor mitt i smeten :-) Jag har allt här! Dessutom är det inte långt till Slottskogen.

Idag har jag jobbat min andra dag på Foji. Lite skillnad mellan en lugn skobutik och en stressig klädes-nutik. Men det funkar! Ska inte jobba så överdrivet mycket där. Ikväll ska vi nog se Melodifestivalen några tjejer.... blir nogr trevligt! Nu ska jag dock fortsätta plugga.

Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0