1:a hands kontrakt!

Då var det klart! :-) Jag och Timmy flyttar in på Lindholmensallén den 1:e Juli! I ett helt nybyggt hus, en trevlig tvåa. Inte världens största, men den är vår :-) Och vi behöver inte flytta än på ett tag! Dock är det en studentlägenhet så vi måste flytta när jag slutar plugga. Känns SÅ skönt!!

Sofi är ju numer hemkommen till Sverige, och hon har varit här sen i torsdags :-) Har varit jätte kul. Vi har gått promenader, tagit lite vin på någon av alla ute serveringar, ätit lyxig frukost ute (som vi studenter har råd att göra?!!!), gått på stan och shoppat alldeles för mkt :-) Festat ordentligt igår, med mina vänner här, och gick ut på Nef. 
Idag har vi bara slappat med de andra tjejerna i Slottskogen, solat, ätit svindyr och världens minsta kebabtallrik, men desto godare glass! 

Ja, det är nästan som om man har glömt att CSN redan är slut och tentan närmar sig! Hur härligt är inte livet? Göteborg? :-)



Har suktat efter dessa länge, och nu var de trevliga nog att sälja dem för halva priset till mig :-) Fast de andra var på fullpris. Eftersom jag sett dem på rea i en annan butik.



Äntligen faster!

Igår blev jag faster :-) Det blev en liten prinsessa. Så glad!!

Ska snart åka hem till Norrköping, får se om folk har tid att ses... Jag har iaf frågat..... 
Annars ska jag ha quality-time med mamma :-) 

Valborg!



Var en mycket trevlig kväll. Timmy hade sina vänner här; Hemstad, Bauer och Danne. Trodde det skulle bli jobbigt att ha 4 killar i en etta, men det funka! Igår eftermiddag såg vi Cortegen, som Chalmers gick. Var rätt mysigt att sitta i gräset med picknick och titta på galna studenter... Blev grill sugen och saknar helt sjukt mycket vår baksida hemma på Skarphagsgatan! Så bortskämd man alltid varit med att ha altan och tomt. Kan sola de korta stunder som solen är framme i Sverige, grilla när man vill osv. Här har vi inte ens balkong?!

Kvällen fortsatte hemma hos oss. Lika fascinerande varje gång att det går in så många i vår lilla lägenhet. Fortsatte till några ställen och slutade på Sticky Fingers, med kanske en tequila för mycket :-) Nina vaknade upp med en räv (bokstavligen) och jag med en stökig lägenhet. Men nu är man människa igen och ska ta tag i lite förvaltningsekonomi...

Saknar er där hemma i Norrköping, i helgen kommer väl Sofi hem också....?!! Jag kommer hem och hälsar på den 15:e maj och några dagar framåt... :-) Hoppas ni kanske har tid en stund då....? 

Ha det guld allihopa! Hej! 

RSS 2.0