Mornar

Det är då jag brukar vara seg och lite sur.. det är inte min tid på dygnet.

Men vissa mornar är bättre än andra, trots att man inte fick mycket sömn inatt så... känns den här morgonen bra. Det är skönt att börja dagen med att vara glad, även om jag på något sätt längtar till sängen ikväll..

Dessutom är vädret fint, jag började lite senare och ja, perfekt morgon med andra ord!
Träna med Kim ikväll, och sedan fika med Sofi. Till motsats från vad du skrev i din blogg Sofi, så trivs jag nog med vardagen för tillfället...? Tror jag. Den är sådär lagom. Kryddad med lite längtan.

Början på något nytt....?

Odiciplinerad!

That's me.

Jag började ju dagen med den där träningen, och jag fortsatte med frukt och den där salladen till lunch.
Sedan kom eftermiddagsrasten och jag skulle bort till mys-avdelningen (som Nautilius håller på att sno.. de har redan tagit vårt pingisbord). Tänkte ta en frukt och kaffe.... vad är inte hela rummet fullt av? Jo, kakor och bullar som fasta kundtjänsten släpat dit!! Jag är ledsen Micka, jag kunde inte stå emot!
Så där satt man, i en soffa, och åt kaka, samtidigt som man tittade ner på alla flitiga människor som tränade.. ångest? Inte alls..

Jämt förstör jag mina nyttiga dagar... och igår var det "smyckes-party" som mamma släpa med mig på. Mycket fint fanns visserligen och jag köpte ett armband jag blev kär i. Och vad bjöds det inte på? Mängder av hembakat.

Hatar fika-bröd. Det borde inte finnas... inte glass heller.. och verkligen inte choklad!


Vuxenliv...?

Jag har ett enormt behov av att prata av mig. Det är fruktansvärt att man inte träffar sina vänner som förr, helt fruktansvärt. Den jag ringer och pratar med varje dag är Rebecca, annars går det för många dagar mellan att jag pratar med de andra.

Fikade med Micka och Anna ikväll, på vårt Fräcka Kungsgatan. Det känns som i "Vänner" när man sitter där i sofforna... :-) där vi suttit många lång-luncher som vi tillåtit oss i skolan. Många kvällar har jag och Sofi pluggat matte där.. många söndagar har vi suttit 10-12 stycken och bara tjattrat.. och nu, fick vi bara ihop 3 stycken. Inte för att det inte var trevligt! För det var det! Men alla är så upptagna...

Som Alex skrev i sin blogg; vad vuxna alla är helt plötsligt. Alla jobbar hela tiden. Flyttar ihop med sina pojkvänner, börjar plugga på universitetet och försvinner från Norrköping. Jämnåriga vänner får t o m barn...? Tjejmiddagen som vi planerat i över en månad verkar aldrig bli av, inte en endaste kväll kan 6 tjejer få ihop det?!

Jag vet att vi kommer hålla kontakten och att vi är vänner för livet, men vi kommer aldrig mer att sitta där på trean, på de färgglada stolarna och prata om allt mellan himmel och jord. Någon i data cirkeln, några i någon arena. Veta vad alla gör precis hela tiden, vad alla gjorde igår kväll. Nu är jag glad om jag vet vad folk jobbar med... Ne, dit kommer vi aldrig igen - och jag saknar det.

Fast alla övergångar bär ju med sig något nytt! Jag har mängder att längta efter, och jag vet att det kommer att bli bra. Och förutom att jag inte ser mina tjejer så ofta så känns livet rätt perfekt. Visst, jobbet kan man tröttna på.. men annars; vad kan bli bättre? Okej, dum fråga kom jag på. Är väl en hel del :-) Men jag kämpar dit, och det är kul! Prio nummer ett = knät.

Nu ska man sova, tidigt dag på jobbet imorn. Filosoferat färdigt för idag.... natti!



Kunskap:




Idag igen.

Men det spelar ingen roll.

För du är fortafarnde lika liten i mina ögon, du är fortfarande scitzofren.
Du har fortfarande gjort allting, och du har fortfarande betett dig som ett svin.
Du är fortfarande 4 år yngre än du är och du ser fortfarande på världen så.

Ingenting har förändrats. Ingen ursäkt har hörts, ingen förändring har skett.
Du vet att jag vet. Du är fortfarande den du alltid varit, fastän jag först vet det nu.

Jag älskar mitt jobb!

.... den 25:e varje månad!

På fredag blir det att fira :-)

Och så var dykarcertifikatet bokat, det blir i Sverige.

Hade en kund som påstod sig vara Carola Häggqvist, höll på att skratta ihjäl mig. Det hörde jag att det inte var, även om kändisar ringer ibland. Hon drog en story om att vara förföljd och hatad.. haha..


Vecko möte!
Annars kallat "veckans gnäll". Det är helt sjukt. Det är sorgligt och höra på tanterna, de är sååå negativa! Visst att ha suttit där i 30 år, men sååå fel är inte allting. Det är fel på er, eran attityd! Jag har lust att ställa mig upp på mötet och fråga hur fan dom mår? Inga unga klagar, och vissa äldre gör inte heller det, för de utvecklas och försöker se det positivt. Om jag var 50 och fortfarande fick bra betalda utbildningar för att vidareutvecklas skulle jag tycka det var kul, men NE, de vill sitta där me samma gamla skit!

Jag mår dåligt på de där mötena, för de är så sorgligt att se så fruktansvärt negativa människor!


Sven 78:
- Ska registrera min mobil..
- Har du PUK-koden kvar?
- vadå för nåt?
- PUK - koden
- Turk-koden? Vad är det för något?


Kul replik!

Kund som verkar vara helt svensk, lite trög gubbe måste jag kanske säga. Sen säger han:

"men det är inte lätt, för jag är dum! Och dessutom är jag utländsk!"

Ja, då är det inte lätt!

Va fan ska man svara? :-)

Depressed

Känner mig lite nere idag, tror jag..

  • Beslutsångest om dykarcertifikat. I Sverige eller utomlands? Vill ju ha det i Malaysia..
  • Undrar så mycket över -ni-vet-vad-.
  • Ångest i efterskott. FAN!
  • Tänker på varför två människor helt drar sträck. Fastän jag vet svaret är det... konstigt.
  • Såg alla människor gå till skolorna imorse.. till Kunskap..
  • Saknar alla luncher på Världens bar, alla fikor på Fräcka, allt jäkla oväsentligt snack med de bästa tjejerna!

    Längtar...
    ...till hösten.. myskvällar.
    ...Italien
    ...Malaysia, Austalien
    ...bort från Norrköping.



 


Kräftskiva

Kräftskiva hos mig igår. Dock inte så mycket kräftor. När lär man sig äta det? Aldrig.

Trevligt, regnigt och tappra försök att spela Geni :-)

Sluta kanske inte som jag trodde, men som jag ville.. antar jag :-) men frågan är...?

Söndag idag, och tjejmiddagen är inställd. Blä.. blir nog en sväng på stan och sedan träna bort helgens kalorier med Micka.

Mitt största problem och hinder är nog att jag tänker alldeles för mycket. Stop it!

Härligt!

Härlig sovmorgon, härligt väder!
Rebecca ska också boka Australien idag, hur kul kommer det inte att bli?
3 veckor i Malaysia, bara semestra! Och sedan obestämd tid i Australien, Nya Zeeland, det är sjuuukt!

Fler saker som gör mig lite extra glad just nu..... :-) känns bra.

Men nu ska jag jobba, jobbar sent idag, dock. Men jag är ledig i helgen! :-) Härligt härligt!

--
20.00
Jag vill gå hem. Det är fredag..
Jag fasar för jobbet på måndag igen - jag har så mycket ärenden att göra!!
Hela skrivbordet är fullt med gula, fula, små post-it lappar.. och papper.. blää... varför får jag så mycket ärenden för? och hemska ärenden.

Hade först en engelsk kund och sa "how can I help you?" sedan tog jag en svensk kund, då vi ska säga "vad kan jag hjälpa till med?" men jag sa "hur kan jag helpa till med?"

Back on Track!

...and I just love it ;-)

Inte som planerat..

  1. Min fot är uppskuren och jag kan INTE gå idag.
  2. Min röst är totalt försvunnen så ingen idé att ringa.
  3. Min nyttiga sallad-hemma-kväll-och-träning-dan-efter försvann.
  4. Becca och jag är inte omtyckta :P haha, iaf inte tillsammans?! Why? Jag vet ;-)
  5. Kommit underfund med att jag umgås hellre med vissa än andra.
  6. Beccas cykel blev vandaliserad och rånad, haha. (Alltså det som låg i cykelkorgen).
  7. Idag blir en sallad-hemma-kväll-och-träning-dan-efter.

Shiit... måste ta tag i det. Inte bara lägga in ett godis-löfte igen, utan jag tror jag måste ha en vit period ett tag. Det här är inte bra, det funkar inte.

Inte att förglömma: det var sjukt kul igår! :D

I love teasing....;-)


Kvällen.

01:40

Tyckte Du det Ni gjorde var tufft? Förmodligen.

Hur lockande det än är, kommer jag aldrig sänka mig till din/er nivå.
Jag kommer aldrig förstå varför... gör Du?



Tack Erika, Anna, Jonte, Simon, tjejerna och alla andra för era sanningar.. tyvärr når de aldrig fram.


------
förmiddagen:

Lite underbart schema man hade idag! :P

3 vanliga raster, plus att mötet är inställt dvs en timmes till rast! Och en timmes admin, dvs en timmes till rast! :D Såna dagar på jobbet får gärna bli fler!

...


Someone told me to laugh


Girls just wanna have fun

Vill börja med att tacka Crille för att han varit så underbar och lånat ut sin lägenhet till Rebecca och mig!
Det kunde inte blivit bättre! Och det var en vacker ö i Stockholm...:-) Essingen.

Vi kom upp på torsdagen, var trött efter jobbet och hade inte räknat med utgång - men det blev det ju!
Sedan blev det shopping fredagen, utgång på kvällen. Sola och bada lördagen, och vilande för att orka med ännu en utgång. Lika hårt varje kväll. Nu blir det det lilla lugna ett tag...

Passade även på att träffa lite fler vänner när man ändå var där!

Många korkade saker har hänt, minst sagt! :D Rebecca tappar plånböcker i toaletten, jag blir i-scen-satt mitt inne på ett fik i Sthlm, mycket pinsamt, jag blev getingstucken i armhålan. Sen är ett tips att inte testa Flat Lane om ni inte redan gjort det..





"Kan du stänga klockan?!"


Torsdag

Hur kan någon så falsk ha så snälla ögon? Hur kan de se så ärliga ut?
Hur kan man få en känsla av djup då allt är så tunt som det bara kan vara?
Varför får man vara så fin, när man egentligen inte är det?

Hur kan något försvinna så snabbt..?


Ösregnar nu. Det har det gjort sedan jag vaknade strax efter sex.. hade ingen lust att gå upp då. Inte heller att inse att cykeln blev ett utesluten till jobbet... Då fick det bli buss eftersom bilen inte var ett alternativ att lämna på stan över helgen. Hatar att åka buss. Särskilt när man måste bära på en tio kilo tung väska.. varför kan jag aldrig packa lite? Ska bli fruktansvärt skönt att komma bort under helgen. Extra kul att åka med Becca, vi har inte gjort så många såna resor tillsammans!

7 timmar kvar på jobbet...


RSS 2.0