Jobb i Australien

Har nu testjobbat på 2 caféer här. Det är kul att lära sig saker varke dag, och jag har förutom språket lärt mig lite fler saker;

1. Att kunna göra kaffe på cafér i lilla Norrköping är inte att kunna göra kaffe. Jag trodde jag var bra på att göra mina goda latte, capuccino osv. Men kaffe ska jag nog aldrig säga att jag kan göra igen. Här är de experter... oj oj, skillnad på kaffe och kaffe.
2. Har lärt mig att jag nog är mer fika människa än jobba-på-café-människa. När jag jobbar vill jag bara sätta mig ner och serverad istället... Älskar att fika; titta på folkm dricka och äta ngt gott.
3. Telia är inte så dumt ändå. Kuriosa är roligare än alla fik här känns det som.

Men jag ska inte klaga. Jobba är inte kul, men att träffa nya människor, vara på härliga stränder och se något nytt varje dag är hur kul som helst! 


RSS 2.0