Lördagsnatt!

Jag hade skrivit ett långt, långt inlägg för att besvikriva gårdagen och vännerna. Men det räcker med ganska lite egentligen. Allt jag egentligen vill ha sagt är att jag har dom bästa vännerna! skönaste vännerna! Roligaste vännerna! Tack, tack, tack!

Dessutom finns det ju någon mer som är helt underbar, ställer upp och står ut med mig... :-)

Och ikväll ska det bli så mysigt.. kul att träffa Anna också!

Men för tillfället jobbar man... frivilligt! Ont i huvudet...


På tiden för uppdatering!

Nu har jag varit slö på fronten -blogga-. Har visserligen varit i Italien och upptagen sedan jag kom hem, så det finns ju en förklaring.

Kamerastrul!
Tänkte dokumentera resan med bilder på Pixbox, men när jag kom hem och satte in minneskortet i datorn sa den "fel på minneskort". Och helt plötsligt fungerade den inte i kameran heller. Alla bilder kaputt.

Veckan innan tog jag skit-bilder på Södertuna slott, för att jag köpt en dyr skit-kamera. Efter en lätt repa i kameran, borttappat kvitto och utgånget "öppet köp" gick jag tillbaka till Claes Olsson. Försökte förgäves använda mina hundögon (som jag nog inte har!), bättre lycka var nog att känna lilla Kim, tror snarare det fick honom att byta kameran åt mig :-) Till en super bra!

Italien - Historia och fönster-shopping.
Resan var ok. Vi var inte ensamna turister i alla fall. Långa köer till alla sevärdigheter. Nog inget jag gör om, men kul att ha sett! Fontana di trevi, Colosseum, Vatikanen, Påven(!) och favoriten: Spanska Trappan. Dit skulle jag visserligen kunna ta mig igen...
Vilken shoppingstad! Ja, antingen var de super-mode-inriktade. Bara Dior, Gucci, Lous-Vuitton, Prada etc. Eller så var det tiggarna... Själv gick man lös på Zara :-) Lite mer min sorts affär. Annars fick man hålla sig till att titta på allt fint... blev kär i en Prada klänning.

coloseumPiazza di Spagna, Rome ItalyTrevi.jpg



Allmänt
Nu har man varit sjuk i två dagar. Back to work imorgon, sedan ser jag fram emot en Plankstek att bli bjuden på.... :P På lördag jobbar man. Sedan inflyttningsfest hos en omtalad person man aldirg träffat?! Och söndagkväll, höjdpunkten: tjejerna! :-)  

Just nu:
James Morrison - You give me something
James Morrison -  Wonderful world
Regina Spector - Fidelity


Insikter

Den första insikten kan ni läsa om på peptalk :-)

Den andra insikten handlar om studentliv. Sååå jag saknar det. Var på biblioteket idag och lånade böcker om Italien och Australien. Lånade även "landguiden" när jag var på plats, eftersom man inte har den annars. Och så alla studenter.... så roligt de ser ut att ha. Det må va slit och stress, och mycket fattigare. Men det är så mycket mer utvecklande.... och roligare. Ja menar, hur utvecklande är det att babbla om fakturor och abonnemang hela dagarna? Jo visst, jag lär mig nya saker.. jag är expert på mobiltelefoni... utvecklande... inte.

Den tredje insikten handlar om Australien. Haha, det går inte att beskriva vad jag såg. Men jag kände verkligen att vi var där. Plugget får vänta, först ska vi ha riktigt kul utomlands. Jag såg mig, Becca och Sofi. Lot's of liquid var med i bilden, ett dansgolv under bar himmel och fruktansvärt mycket roligt folk.

Ne, nu ska jag sova, om 5 timmar ska jag upp och åka till Rom.... natti!

Njuter.

Jag har ingen speciell anledning. Bara kände det när jag var påväg hem från träningen.
Var bara så glad :-) Kim och jag hade precis kört Step och ja hade precis lämnat av henne... så kom de på en så bra låt på radion och ja kände mig bara så glad! Verkligen inget speciellt, men det är väl såna här tillfällen man aldirg tänker på :-) Man tänker ju oftast bara på när man mår dåligt...

Men just nu är jag nöjd med det mesta!
- Trivs på jobbet
- Trivs med träningen (kan ju använda benet igen!)
- Längtar till Australien (har läst om det hela dagen vilket gjort mig glad...)
- Trivs ändå här hemma.
- Längtar till Rom (som det blir på tors)
- Tycker hösten är mysig.
- Träffar för tillfället tjejerna en hel del! Stort plus!
- Trivs med T.


Kan bara inte komma på något jag saknar....
Förutom en bil och en fin lägenhet :-)

Ännu en helg..

Fredag-lördag var man på Södertuna slott. Var inte så mycket "fritid" som man hoppats, men rejält festande på fredagkvällen i alla fall!  Kul att lära känna fler av de 90 som finns på vår kundtjäst!



Lördagskvällen blev mest med tjejerna, sminkning i Sofis lilla lokal! :-) Sedan cromwell en stund. För att sedan komma hem till efterlängtad sömn.. som man inte fått tidigare i helgen. Men ne :-) precis när man somnat blev man väckt och var sedan vaken till klockan 6, för att några timmar senare gå med hunden. Men ibland är det värt att inte få någon sömn..

Söndagen blev slapp-dag med Timmy.. pizza (andra gången denna helg!) och lite bakning....
För att sammanfatta har detta varit en helg med mycket onyttigheter och ytterst lite sömn. Men lika trevlig ändå :-)
Nu blir det en kort-vecka, för att på fredag morgon dra till Italien!


Norrköping

Ena sekunden är jag arg, besviken på mig själv. Trött på Norrköping och vill härifrån.

Andra sekunden, bara älskar ja Norrköping!
Fick en liten rast på jobbet, eller tog mig en när jag inte hade några ärenden. Så jag tänkte gå en promenad runt strömmen. Tyvärr väldigt mörkt och creapy. Men vilka sitter inte på Fräcka och fikar? Sofi, Hanna, Alex och Jenna. Stannade till där och satt och pratade en stund. Det gjorde mig bara så glad, träffar så sällan alla tjejerna, förstå hur glad ni gör mig?! Bästa.

Sedan går jag tillbaka genom industrilandskapet och bara inser hur fin stad det egentligen är. Och hur fina människor man umgås med... :-) bästa, bästa! och när man tror att man vet om alla människor i norrköping, alla känner alla och alla har varit med alla, så dyker nån upp sådär bara? Helt oväntat.

Så trots att jag jobbar, det är kallt och mörkt, att jag är hopplös med att komma ihåg saker och trött på jobbet, så är allt så himla bra.... :-)


Doris

Nu har jag ändå överträffat mig själv. Jag har alltid varit glömsk och jag glömmer alltid små saker hela tiden, men igår var det katastrof!! Stackars T som får stå ut med allting...:S min familj är ju van.
Åt familjemiddag på Baccus och allt slutade med att jag råka lägga plånboken och mobilen i fel påse... och den påsen åkte sedan till Linköping och kommer inte hem förrän tidigast på lördag. Och hinner jag hämta den? Nej. Jobbar ju tills natta nu, och imorgon bär det ju av till Södertuna slott. Typiska mig.

Tur att man jobbar där man jobbar iaf, så man kunde vidarekoppla mobilen och se om man fått några sms..

Det var inte det enda jag glömde under kvällen... jag är mega-Doris. Men men, kvällen var ju trevlig på det sättet att jag bl a fick träffa H som jag var nyfiken på. Och särskilt att man fick spendera lite tid med den man tycker om...:-)


Lugnt på jobbet.

Jag brukar tycka det är skönt. När det är några minuter mellan samtalen och inte en enda person i kö. Men nu har det varit lugnt hela veckan?

Jag har redan läst aftonbladet två ggr, jag har läst allas bloggar och inga är inne på msn. Jag har sökt på goda recept och läst vad som går på TV i helgen. Jag har skickat mail och surfat på det mesta... då är det inte kul. Kan inte ringa någon för jag måste stå som "ledig". Så man sitter här och väntar faktiskt på att någon med ett krångligt ärende ska ringa...

Har ni några tips om vad man kna göra på nätet? Blir väl en omgång patiens nu.. det är ju faktiskt rätt kul :-)

Mörk...

...har man blivit. Är inte nöjd men kan inte säga hur jag annars skulle vilja ha det? Typiskt. Inte såhär i alla fall.


Igår besökte man det gamla, kände saknad måste jag säga. Inte av de eleverna som går där nu, utan årskullarna innan oss, alla lärare och faktiskt skolarbetet (ibland). Basgrupperna, luncherna, cafeterian och sovmornarna... Ja, gräset är alltid grönare på andra sidan.

Små upptäckter varje dag, av något nytt. Insåg inte tidigare vad jag saknade, nu förstår jag hur bra man kan ha det. Små saker andra tar för självklart, blir jag chockad över att de finns nu. Jag visste inte att det kunde vara så... :-) Nu vet jag.

Helgen var skön... slapp och trevlig. På fredagen mys och film, och på lördagen gjorde jag och Micka välrdens godaste trerättersmiddag. Söndag blev träning och avslutades med att komma till dukat bord: Sofi och Kim bjöd resterande girls på middag!

Nästa helg blir teambuilding med Telia. Ska bli kul :-) Södertuna slott. Ska vara väldigt fint tydligen. God mat, dricka och sällskap. Jag tänker bo på relaxavdelningen. Lördag kväll är man hemma igen och då blir det utgång med tjejerna!


Fredagkväll

Fredagkvällar är väl alltid härliga, eller?

Ne, inte när man sitter på jobbet... och jobbar till 21. Det är kallt och alla bara ringer om MMS och Telia Surfport som inte fungerar. Skit tjänster. Tittar man ut är det kolsvart och regnigt... tur att T kommer och hämtar mig, annars skulle jag cykla hem i detta höstväder. Sitter här och käkar russin, istället för godis som andra jobbarkompisar... dricker ur Heddas och min Telia mugg, men ack så trist.....
Tittar ner på industriområdet, folk springer runt med de gröna små påsarna, som egentligen klirrar.
Kul för dem.

Detta var en liten inblick på Telias mobila kundtjänst, en helt vanlig fredagkväll....




Tänk att vissa kunder kan man bli så glad av. När man får ett långt tack mail, eller att en kund ringer hela Sveriges kundtjänster runt för att komma tillbaka till en och säga tack. De är få, men en sån kund ska jag vara i fortsättning :-)


Titta gärna in....

peptalk.blogg.se

kim_n.fotogalleriet.se

anna_o.fotogalleriet.se

anna_fredriksson.fotogalleriet.se

:-)

Tankeställare

En tankeställare kom efter Nautilus. Vägde mig "ok, det behöver inte vara så hemskt som det ser ut. Det kan vara muskler..." Men se de var det inte! Gjorde fett-procent testet sen. Herre gud. Nu får det bli en vändpunkt!

En annan tankeställare var kanske lite djupare än så..
Det är svårt att förklara något som bara kan upplevas. Och vetskapen om att det aldrig kommer att upplevas eller förstås av någon annan, gör en inte mer motiverad att förklara. Att jag inte kan hantera det som någon annan, och kanske anses reagera "töntigt", kan bero på känslor. Misshandlade känslor.


Sven, 74

- Jag är lite oroad över det här med bild-telefon... syns jag när jag ringer? jag har ju bara en vanlig telefon utan display..
- nej då, det är bara när du har en 3G-telefon och har videosamtal du syns. Det väljer du själv.
- men om jag ringer från min hemtelefon då? syns jag då? Jag vill inte synas... är du säker på att de inte ser en bild på mig?

Tyckte det var gulligt :-)

Vilken morgon..

Visst är det härligt att vakna 20 över, och veta att man började jobba kvart över?

Inte ett dugg. Var bara att slänga på sig ett par jeans och kasta sig på cyklen. Det spöregna. Jag menar verkligen spöregna. Jag blev blötare än när jag duschar. Tror jag. Jeansen var definitivt blötare än när de kommer ur tvättmaskinen. Då är de ju centrifiguerade. Nu är de totalt dyngsura. Tajta, blöta jeans. Härligt va? Sjö i skorna. Hungrig, utan frukost. Fryser. Ingen matlåda och vill inte visa mig på stan såhär.  Jag ser snällt uttryckt fruktansvärd ut.

Ja, kan väl hålla med om att det är ett I-landsproblem. Men just nu är jag fruktansvärt arg och hungrig, men framförallt sur. Dubbel bemärkelse.



Även mycket trevligt att mina chefer idag går runt och påpekar hur "stilig" jag är. Har nämligen hittat ett par torra mjukisbyxor, fortfarande en blöt tröja och skor. Håret står åt alla håll och är fortfarande blött.
Det var skönt att man hade en massage-tid på schemat nyss i alla fall, tur att man har några förmåner här :-)

Helgen

Ja, helgen har gått snabbt som vanligt men mycket trevligt har hunnits med. Som vanligt :-)
På fredagen var det inlfyttningsfest hos Ali och Tarik, mycket trevligt!

72984-53

Lördagen bestod av stan med mamma och mot kvällen följde jag med Timmy på kräftskiva med ifk.
Efter det halka vi in på ännu en inflyttningsfest. Där insåg jag (som varje helg) att Norrköping är extremt litet. På både gott och ont! Sedan blev det vidare till Cromwell vilket blev en mycket trevlig kväll!

Söndag, idag, blev Ikea med T. Planerade inte att köpa så mycket men det blev ändå ett par nya jeans, träningsskor och lite annat smått och gott.

Ja, och imorgon är det back to work. Alltid lika härligt.


RSS 2.0