Vilken morgon..

Visst är det härligt att vakna 20 över, och veta att man började jobba kvart över?

Inte ett dugg. Var bara att slänga på sig ett par jeans och kasta sig på cyklen. Det spöregna. Jag menar verkligen spöregna. Jag blev blötare än när jag duschar. Tror jag. Jeansen var definitivt blötare än när de kommer ur tvättmaskinen. Då är de ju centrifiguerade. Nu är de totalt dyngsura. Tajta, blöta jeans. Härligt va? Sjö i skorna. Hungrig, utan frukost. Fryser. Ingen matlåda och vill inte visa mig på stan såhär.  Jag ser snällt uttryckt fruktansvärd ut.

Ja, kan väl hålla med om att det är ett I-landsproblem. Men just nu är jag fruktansvärt arg och hungrig, men framförallt sur. Dubbel bemärkelse.



Även mycket trevligt att mina chefer idag går runt och påpekar hur "stilig" jag är. Har nämligen hittat ett par torra mjukisbyxor, fortfarande en blöt tröja och skor. Håret står åt alla håll och är fortfarande blött.
Det var skönt att man hade en massage-tid på schemat nyss i alla fall, tur att man har några förmåner här :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0