öhm.... går husmanskost bra?

Snart tar denna termin slut, slut, slut. Vi låtsas som om den tar slut redan på torsdag - och drar till Norge och åker skidor då! Ska bli otroligt kul. Att vi har slut redovisningen på måndag spelar mindre roll. Som tur var är de flesta i min redovisningsgrupp med i fjällen, så då är man ju inte ensam om att vara oförberedd.

Något mindre kul var att jag idag var på provtagning för att ge blod. Trodde att jag som känner mig så frik skulle ha exemplariska värden, men icke. Blodtrycket var visserligen lågt och fint, men hemoglobinhalterna var alldeles för låga, inte bara för att ge blod, utan helt enkelt för låga generellt. Kan bero på träningen, men troligen på kosten. Hm. Nu laddar jag upp för en järnrikare kost, men det är så otroligt svårt. Genom att äta det ena, får man ju absolut inte äta det det andra, samtidigt, för då hämmar det upptaget. Kan typ inte komma på en vanlig frukost där det ena inte tar ut det andra? Inte kalcium samtidigt som fullkorn, inte kaffe ihop med något annat i princip, inte grönt te heller. Ägg till min annars järnrika frukost förstör hela upptaget. När ska jag äta ägg då? Kiwii bör ätas samtidigt som linser. Borde även ta bort vissa nyttiga saker ur min hemmagjorda müsli, för att andra nyttiga saker ska tas upp.

Ni förstår min poäng. Jag gör nog såhär: äter allmänt varierat, så måste det väl bli bra vid något mål?
Nu ska jag ta en bit polyfenoler, och dricka lite antioxidanter. (Bit choklad och te).

Suck.

Nystart

Rätt öde på bloggen känns det som. Kanske dags för en uppdatering?

Tillbaka i Göteborg efter julen. En jätte skön jul, ganska lugn. Mycket tid tillsammans med tjejerna, ett perfekt nyår skulle jag vilja säga? Snön gjorde ju sitt också. Fler jular som denna hoppas jag det blir!



Och nu är man tillbaka till vardagen. Skönt att komma hem och få rutin på dagarna igen, att plugga känns också kul - men det jag har framför mig nu är lite ångestframkallande. Idag lämnades ett arbete preliminärt in, imorgon är det examinerande seminarium, nästa vecka kritiseras arbetet och omformateras, sedan ska det in och en 20 min redovisning ska ske. Hur ska jag kunna prata i 20 min? Eller alltså, det brukar ju inte vara några problem =) Men att säga vettiga saker i 20 min är däremot svårare!

Sen börjar en tyngre kurs, sägs det, Vetenskapsteori och grundläggande forskningsmetodik. Hm. Men är det och räkna är det ju rätt kul. Blir nog bra! Ska bara spendera några tusen på litteratur först.

2010
Men nu är det ju trots allt ett nytt år. Och jag skrev för ett tag sen om massa nyårslöften, men jag har bantat ner dem lite. Blir ingen franska i alla fall. Men gitarrspelandet ska det bli av! Fick en nybörjarbok av brosan, så nu saknas bara en gitarr. Sen Sofi, ska jag nog ta och ge Yoga ett seriöst försök. Sen är ett löfte till mig själv att skaffa ett psykologi-relaterande sommarjobb! Kommer nog bli ett bra år. Dock, har jag svårt att säga som alla säger på nyårsafton "Det här året kommer bli världens bästa år!". Alltså, hur kan nästa år kunna bli bättre än det redan är? 2009 var världens bästa, liksom 2008 och 2007. Ja, jag kan nog gå ganska långt tillbaka! Hoppas att det fortsätter i samma anda =)

Tre bästa från 2009
1. Kom in på psykologprogrammet
2. Fick lägenheten i Linné
3. Londonresorna, med T och tjejerna.



RSS 2.0