öhm.... går husmanskost bra?

Snart tar denna termin slut, slut, slut. Vi låtsas som om den tar slut redan på torsdag - och drar till Norge och åker skidor då! Ska bli otroligt kul. Att vi har slut redovisningen på måndag spelar mindre roll. Som tur var är de flesta i min redovisningsgrupp med i fjällen, så då är man ju inte ensam om att vara oförberedd.

Något mindre kul var att jag idag var på provtagning för att ge blod. Trodde att jag som känner mig så frik skulle ha exemplariska värden, men icke. Blodtrycket var visserligen lågt och fint, men hemoglobinhalterna var alldeles för låga, inte bara för att ge blod, utan helt enkelt för låga generellt. Kan bero på träningen, men troligen på kosten. Hm. Nu laddar jag upp för en järnrikare kost, men det är så otroligt svårt. Genom att äta det ena, får man ju absolut inte äta det det andra, samtidigt, för då hämmar det upptaget. Kan typ inte komma på en vanlig frukost där det ena inte tar ut det andra? Inte kalcium samtidigt som fullkorn, inte kaffe ihop med något annat i princip, inte grönt te heller. Ägg till min annars järnrika frukost förstör hela upptaget. När ska jag äta ägg då? Kiwii bör ätas samtidigt som linser. Borde även ta bort vissa nyttiga saker ur min hemmagjorda müsli, för att andra nyttiga saker ska tas upp.

Ni förstår min poäng. Jag gör nog såhär: äter allmänt varierat, så måste det väl bli bra vid något mål?
Nu ska jag ta en bit polyfenoler, och dricka lite antioxidanter. (Bit choklad och te).

Suck.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Jag vill också ge blod, har sagt det i flera år men aldrig kommit mig för att ta tag i det. Borde göra det nu. Undrar om jag kan göra det här? Borde man väl kunna, eller? Annars får jag väl göra när jag är hemma ni Norrköping. Går man bara till sjukhuset? (varför frågar jag när jag kan googla?) Anyway, en sak att sätta på to do listan. Men nu ska jag nog låta mig själv falla för "grupptrycket" och ta en kopp te och en chokladbit :) x

2010-01-13 @ 13:39:55
URL: http://inspiremehappy.blogspot.com
Postat av: luckeboi

Har du sett dom nya black book t-shirt. Gå in och kolla på dem annars. Fula eller fina? :)

2010-01-13 @ 14:11:52
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0