Steamy Windows

Love it!



Jag och Malin testade idag på Steamy Windows som är en form av Strip-aerobic. SATS kör denna variant i fem veckor nu, och jag hoppas att den kommer läggas på schemat efter det.
Haha, så underbart roligt. Man känner sig rätt ful dock mot, men sjukt härlig stämning och mycket skratt. Dessutom bra träning! Mycket knäböj och höfter. Det här ska definitivt köras nästa vecka också!
Rekomenderas starkt! :D

7,5 hp klart.

...och idag kom den kära mobilen! Väntar tåligt på att den ska ladda klart!

Idag var sista dagen på första kursen, vi avsluta den lika seriöst som vi började: genom att bygga ägg-farkoster. Vi skulle släppa ägg från 4:e våningen och använda diverse material för att få dem att landa mjukt. Vissa blev irriterade av dessa dagislekar, men inte mig emot =) Vi borde leka mera! Sjukt kul när man väl sätter igång med klipp & klistra i tävlingsanda :P Jag har ingen aning om vad syftet med denna lek var - den förra hade i alla fall ett samarbets- och gruppsyfte. Skit samma, vårt ägg var så helt som det kunde bli =)




Medverkade även i ett av alla psykologiska test som finns, skulle placera fiktiva aktier (vet inte forskningssyftet än) och gick i alla fall hem med ett par hundra kronor =) Läkarprogramet har ju dock lite mer välbetala tester, en kompis fick testa en diabetesmedecin och blev tio (eller var det tjugo?) tusen kronor rikare. Mitt tog dock bara en halv timma. Fler sådana tester blir det!


Working out buddy?

Har lyckats hitta en tjej i fadderklassen, som är en trogen SATS-människa. Hon har hängt på de flesta passen som föreslagits, och det känns jätte kul att äntligen träna med någon! =) Me like! Idag blev det som vanligt Aerobic, men imorgon ska vi testa "Steamy Windows", som verkar vara någon form av strip-aerobic :D Låter så i alla fall. Man dansar med en stång. Ska bli sjukt kul att testa!

Har precis beställt en ny mobil. Blev en Nokia 6700, en sådan utan överflöd :P Har lust att hamra sönder min iPhone, och är trött på överdrivet mycket funktioner. Nokian som nu är påväg är istället nätt och väl recenserad! Nog om den, men följden av ny mobil, massa litteratur, två sittningar, ytterst lite shopping, hyror, räkningar, årsprenumeration på GP, ny damsugare osv. har resulterat i att budgeten denna månad gick åt h*lvete! Det var ju London jag ville lägga pengar på =( Nu får man snåla där med.



Hur som helst är det viktigaste med London att få träffa tjejerna, får handla secondhand och dricka billiga drinkar =) Kommer bli riktigt bra, hur kan det inte bli det!?


småpanik

I förr går fick jag och T ett litet spel på varandra ang lägenheten. Vi har bott här i ett halvår och det ser ut som vi nyss flyttade in. Vi har inte kunnat enas om en enda möbel, tavla eller möblering. Igår tog vi därför tag i att flytta om möblerna i alla hörn och kanter, tills vi faktiskt hittade en variant som kändes behaglig. Nu kan vi börja dekorera väggarna lite mer, när vi vet vart saker och ting ska stå. Bilder kommer för den nyfikna snart...

Panik har jag också över vikten. Gick upp alltför många kilon under sommaren (Sofi; tror att allt är Mc Kennas fel! Eller kanske min tolkning av hans teorier...). Har nu gått tillbaka till mitt gamla liv, dvs. försöka träna 6 dgr/vecka, äta så nyttigt jag bara kan och promenera så ofta det går. Nu har jag kört stenhårt i 3 veckor utan ett enda grams resultat. Och nej - det kan inte bero på muskler. Jag var mer vältränad för 4 kilo sedan än nu.

Men förutom dessa bagateller (som de faktiskt är!) är allt super bra. Det är behagligt lite i skolan (har sluppit en del, då jag kunde tillgodoräkna mig från grundkursen), och som jag nämnt innan; bra klass, hade min första lediga helg på evigheter förra helgen, och hade en helt ledig dag idag. Sedan har man ju bara roliga saker att se fram emot: London med tjejerna, en intressant kurs (som dock kommer bli mkt hård) börjar snart och två sittningar.

På fredag kommer även Malin (som lämna oss för Sthlm) till Göteborg, ser fram emot detta besök!

ppht09

En tanke slog mig precis. Jag ska gå med den klassen jag har i fem år, en och samma klass! Jag har aldrig haft en enhetlig klass mer än tre år förut, visst har vissa människor följt med längre än så, men aldrig en hel klass. Det är nästan dubbla "Kunskaps-tiden". Wierd. Vi kommer nog bli riktigt tajta, på fem hela år.... Vilken tur att man hittills trivs i sin klass!

Nu ska jag göra iordning mig för att sedan partaja med dem =) Blir knytkalas och Hard Rock ikväll!

Trevlig fredag!

Heeelg!

Skönt med rutin igen. Nu är 12 pass på två veckor avklarade, imorn ska jag vila stackars kroppen. Antingen gick jag ut för hårt, eller så har jag blivit extremt otränad. Har aldrig förut upplevt sådan träningsverk som jag haft denna vecka. Och nej, det har inte varit skönt, ren smärta. Benen har vikit sig för mig för att musklerna inte funkat över huvudtaget. Idag var det combat release, vet inte vad jag tycker om det nya passet? Helt okej tror jag, men det förra var nog bättre!

Nu ska jag snart möta upp Timmy och Johan, så ska vi gå till Tranquilo! Nu kan jag börja gå dit igen, då jag har en klasskompis som jobbar där och kan ordna den gamla ceasarsalladen till mig =) Mums!

Får se om bio hinns med sen, Inglourious basterds sägs ju vara bra?! Hur som helst; underbart med helg! Trots jobb ska jag försöka vila upp mig och myyyyysa!

En dålig version av Amazing Grace

Inatt klockan tre, vaknade vi av en galen kvinna som ylade Amazing Grace på vår innergård. Nu är det så att vår innergård är som en enda hög/djup "brunn", vilket gör att akustiken är enorm. Därför väldigt roligt att göra ljud, folk brukar roa sig med att vissla osv. Helt okej. Men klockan 3 en måndagsnatt är ett falskt ylande inte så kul. Jag lyckades hålla mig från fönstret och inte skrika alla de otrevligheter jag ville, utan la mig istället på soffan. Det roliga var bara att det första jag fick höra nästa morgon av min nyfunne granne och klasskamrat var "hörde du idioten inatt?", som också hade planer på att kasta sten på kvinnan.

Hur som helst, är det nya studentboendet ett tyst himmelrike jämfört med det andra. Så egentligen ska man inte klaga. Leann Rimes gör dock psalmen lite mer rättvis.


hårt arbete

Så här seriösa är vi på psykologprogrammet:





Vi skulle bygga torn =) Vi valde en giraff som ett torn. Vi vann inte, men kategorin "orginalitet" tog vi allt hem!

Hösten är här

Det har varit en intressant vecka, kämpar med att minnas 45 nya namn, komma in i pluggets värld igen, vänja sig vid de tidiga mornarna och få rutin på vardagen. Riktigt skönt faktiskt, trots dålig sömn i början av veckan lyckades kroppen bli kvällstrött mot slutet av veckan. Träning varje eftermiddag, regelbundna måltider och promeneras när det finns tillfälle. Tyvärr har Göteborg haft en hemsk höstvecka, med spöregn och storm. De nybivna Göteborgarna är tveksamma om de kommer klara av detta, då man nästan blåser bort på väg till skolan, och utan gummistövlar och regnjacka drunknar man. Det är ett hårt liv.

I fredags var det pub på skolan, roligt att lära känna allt fler och repetera namn. Jobbade dock i lördags, men det var helt överkomligt, 20% på allt så det fanns att göra. Idag har det städats till tusen, har nog torkat varje kvadrat centimeter av lägenheten, tvättat och rensat. Nu ska jag pausa för att köra lite Pump!

På återseende!

Här är lite bilder från gågna veckan...

Detta härliga besök fick vi förra helgen..

Andra dagen

Denna dag har varit mycket bättre! Inte för att gårdagen var dålig, men jag kände mig mest som en zombie och behövde sömn. Inatt somnade jag tillslut. Att gå upp 6.30 varje morgon är inte heller min kropp van vid. Men det ska nog bara gå bättre och bättre. Idag var det en intressant dag i skolan, där vi gick igenom alla kurser vi ska ha dessa fem år, och allt verkar jätte kul. Alla former av psykologi, praktik, egen terapi, observationer osv. Klassen består mest av tjejer, men tydligen ska vi ha många killar jämförelsevis, typ 30 %. Vid lunch och framåt har det varit lekar, brännboll osv. Alla jag har pratat med har varit trevliga och är supersociala. Till skillnad från Offentlig Förvaltning är det nu få som är från Göteborg, och jag känner mig för en gångs skull mer som en av dem på "hemmaplan".

Än har jag inte rört någon bok, men man ska väl ta och börja köpa det nu. Suck. Det är i alla fall tur att det man läser intresserar en, dock jobbigt med många, många, engelska tunga böcker.

Jag försöker njuta av de relativt "lediga" dagarna man har nu, och då menar jag friheten från jobb, måsten och hårt plugg. Men schemat är späckat av andra roligheter =) Hoppas alla andra också känner att de haft en bra start på HT09!

Första dagen på fem år.

Kände mig idag som en liten skolflicka, på sin första dag. Kunde inte sova inatt, tror inte det berodde på nervositet utan mer nyfikenhet. Under första introduktionen kände jag bara "jag vill bara bli klar!!". Inte för att utbildningen känns tråkig, tvärtom! Utan för att yrket känns rätt! De här fem åren kommer nog passa mig och bli riktigt roliga, men när man är klar väntar nog också en mycket intressant framtid.

När man väljer en sådan inriktad utbildning, slår det en vad lika människorna man går med är en själv. Jag vet inte om andra känner så, men jag tror det är just det som skrämmer mig med dessa människor. Inte för att de inte verkar bra, utan tvärtom verkar klassen jätte trevlig. Men jag kan inte sätta fingret på varför jag känner mig nervös (idag gör jag det, inte igår). Jag känner en press. Wierd.

Jag är dock säker på att detta kommer bli jätte bra, och jag vill bara att alla aktiviteter ska komma igång så man får lära känna alla! =)

RSS 2.0