Yes, I do.


Förskoleobservationer

Idag besökte jag en förskola, för att göra "observationer" på barn. Imorgon ska jag dit igen. Idag satt jag mest och lekte med dem, och imorn ska själva observationerna göras. Men hur ska jag kunna hålla mig ifrån dessa söta varelser?

Jag är lite halvt nervös när jag är med dem, för jag vet inte hur jag ska prata med en 1,5 åring eller en 5 åring, men jag försöker.. och jag dör... så söta de är. Man får ett stort leende så fort man kommer in, tills man går, för de är så fantastiskt söta! En liten flicka i samma ålder som brorsdottern (1,5 år) klängde på mig under hela besöket, och även om inte jag vet hur jag ska vara så vet tydligen dom det. Jag börjar förstå de där som stjäl barn, hade jag haft möjlighet hade jag tagit med henne hem!


Tankeställare!

http://globalrichlist.com/index.php

London, igen.

Fantastik helg! Var rädd för att helgen inte skulle kunna uppfylla dessa höga förväntningar man har haft sedan i augusti, men det gjorde den! Shoppingen fick lida lite pga alla utgifter denna månad, men kompenserades av lite loppis hemma hos Sofi. Efter en stressig shopping dag blev även utgången lite lidande, men vi kanske ska vara glada att det inte blev mer, då även söndagen var fullspäckad med aktiviteter. Middagen (vi hann bara med en ordentlig) på världens mysigaste resturang var perfekt, en traditionell engelsk fika hos Sofis familj med scones och te var pricken över i:et.

För det mesta under helgen, så kände jag mig som världens lyckligaste människa. Men några gånger var jag kanske lite lätt-antändlig, och detta ber jag i så fall om ursäkt för. Kan anta att den dåliga sömnen redan innan helgen startade, och den EXTREMT dåliga planeringen (av mig), kan vara orsaker till detta.

Trötta som få var jag och Becca på flygplatsen, vi hade 7 timmar att fördriva. Fick för oss att göra som alla andra och lägga oss ned på golvet och sova. Då andra människor sov i timmar klarade jag och Becca av 45 min. Vi hackade tänder och hade nackspärr, och jag har aldrig tyckt så synd som uteliggare som då. Men uteliggare kan inte gå och dricka varm choklad när de tycker synd om sig själva, och de ligger inte heller fullt påklädda i en relativt varm flygplats. Istället pratade vi oss igenom 7 timmar, och var för trötta för att lägga märke till att "miss Rebecca Elisabeth Marianne" kallades till informationen. Tyckte det var kul att tjejen som skulle dit hette Rebecca, och vi fick höra meddelandet ett par ggr innan Rebecca säger "är inte det jag?". Min yra vän hade då förlagt väskan, med pass och allt i.

På något sätt kom vi i alla fall hem, helskinnade, med alla tillhörigheter. Några krångel-situationer uppstod under resans gång, men fruktansvärt lite när man tänker på att vi var nio mer eller mindre yra tjejer. Trodde aldrig att resan skulle gå så smidigt =) TACK TJEJER!




Snackis

Denna söta lilla dam fick vi se på Språk & kommunikations föreläsningen idag:




Kallt men fint!

Det har blivit fruktansvärt kallt i Götet. Minusgrader när man cyklar iväg på morgonen, och frost har jag sett här och var. Det blir inte bättre av att det blåser på ordentligt. Men hur som helst är det jätte fint väder, strålande sol och färgglada löv i luften. Tog en lång promenad med Marie idag, runt Lindholmen. Fick bli vila från träning, känns lite lustigt men rätt okej =) För att återgå till vädret, så ser det mer lovande ut i London! Fick en chock när jag tittade på vädret där och såg att det var ca 15 grader varmt!

Räknar nästan timmarna tills vi drar iväg, har sett fram emot det här så länge nu. Nio LOVELY girls i LONDON! Sammanstrålar från olika håll; Göteborg, Jönköping, Linköping, Norrköping, London och Manchester. Att vi lyckades få ihop så många är otroligt =) Long! Long! Looooong!!!

På torsdag kommer Becca, och vi ska ut och käka med Marie. Redn då börjar myset. Parantes med seminarie på fredag morgon, som behövs pluggas ordentligt till.... Äh, det går som det går! Den här veckan står nöjen högst på listan!

De sju haven

Igår var insparken, sittningen.

En skatt i "De sju haven".





.....Och idag iväg och jobba...

Bildbevis från Marstrand

Tycker det var lite kul att jag och Johan (plus hans tjej) besökte Marstrand i somras, där vi aldrig hade varit förr. Jag fick en liten deja vu när vi tog bilder i vaktkuren vid Carlstens fästning. Men Johan menade att vi aldrig varit där. När jag sedan rotade här hemma i Norrköping hittade jag bildbevis på att vi faktiskt varit där =)

Då:



Nu:


Topshop vip

Ikväll befann jag mig på Topshops VIP-kväll med Sussanne. Skulle bli kul! Dock var vi inte ensamma, utan fick trängas med en miljon tjejer. I väntan på mindre folk minglades det med cider och choklad, och tillslut kunde man faktiskt ta ett varv kring butiken. 20% off och en exklusiv goodybag vid köp gjorde ju att man bara måste handla något. Men, hör och häpna, efter en timmes tid tog vi båda det otroligt mogna och vuxna beslutet att inte handla bara för handlandets skull!

Istället gick vi till Indiska som tydligen också hade kvällsöppet och 20 %, köpte istället en "klädhängare".

Har man blivit vuxen.....?

RSS 2.0