Tjejkväll

En tjejkväll full med prat om "gamla minnen" gjorde att jag bara var tvungen att lägga upp massa bilder på Facebook från studenten, där tjejer kan ni påminnas allt vad vi prata om :-) Gör precis som du Hanna och tittar ofta på alla gamla bilder. Blir så himla glad då!!

Och inte bara studenten, haha.... vi prata ju om så gamla saker som jag totalt raderat ut från mitt minne. Vi borde prata om sånt här oftare, så de inte glöms bort :-)

Och här är ÄNNU längre sen!! :P



Hahaha....

Kunskap...

Träffade idag en tjej från Kunskap, som går i trean nu. Lyckligtvis ska två tjejer göra Årsboken det här året med :-) Så, jag fikade med henne för att ge lite tips osv. Och inte helt otippat kom vi ju in på Kunskap, och hur allt var där. Skvaller om lärare och elever, fester och nyheter...

På ett sätt skulle jag kunna döda för att få vara där igen. Gå om trean. Ta balen igen, få göra årsboken igen, sitta i cafeterian och ha ett allmänt bekymmerslöst liv, alla fester, all "positiv" stress... :-) Men på ett sätt, så är jag så GLAD att jag slipper vissa saker som har med Kunskap att göra... Så skönt att inte vara inblandad längre.

Och ibland (ganska ofta) känner jag så om Norrköping med. Tänk när jag/vi flyttar.... :-) Bort, bort, bort... och när man träffar vännerna är det förhoppningsvis mest glada miner. Nytt, nytt, bort, bort. Nu, helst.


Ångest

Helt otrolig, hemsk ångest.

Känns som att alla bara vet exakt vad de ska göra. Och jag som inte var ett dugg orolig när jag slutade gymnasiet, var så säker på att allt skulle lösa sig galant. Det gör det säkert... men jag måste ju göra några val som inte är de allra lättaste.


Jag vill plugga nu. Om 5 dagar är sista tillfället att söka till vårterminen. Jag vill bli allt mellan himmel och jord, men ingenting tillräckligt mycket. Igår lutade det åt psykologi, idag åt jurdik. Förra veckan var det lärare som gällde (igen) och för en månad sedan var jag helt säker på mäklare. Allt jag vet är att jag vill göra något varierande, och helst vill jag hålla på med människor... men inget känns helt rätt?!

Men det är väl helt enkelt bara att ta något. Juridik är seriöst, brett.. stadig grund.. kul...? Nja.. verkar ju rätt torrt. Men det blir säkert jätte intressant. Och sen bara flytta. Lund är de enda som tar in på våren... Lund? Jaja, blir säkert bra. Och om det inte blir det? Gud så jobbigt.


Helst vill jag ju Göteborg. Fan. 5 dagar. Kanske skiter i det i vår med. Flyr  utomlands igen - i tron om att jag kommer "hitta mig själv" den här gången istället.. haha.. tyvärr gör man ju inte det. Tror snarare jag förlora mig själv.  Jag brukar kunna spå min framtid ungefärligt.. men nu har jag inte en blekaste aning. Vad fan ska jag bli!?

Ni skulle kunna hitta mig exakt varsomhelst.


Crazy tired

Lång dag. Med otroligt skön fotvård, knä-höft-ärr-koll, jobb, och Pump.

Imorgon bär det av till Stockholm. Ska på lite kurs. Tyvärr går tåget sjukt tidigt.... Kommer nog bli ganksa kul och träffa alla andra Vagabondare från alla andra städer.. :-) Frågan är ju bara hur Madde och jag kommer yra till det i Sthlm?!


Har börjat att lista ut min vår nu... är dags att ta tag i allt. Men nu, ska jag faktiskt sova! 

RSS 2.0