Börjar bli riktigt arg

För någon vecka sedan sa en kille på boxen till mig "du kan väl inte ta i? Du svettas ju inte ens". Jag hade blodsmak i munnen, händerna darrade och benen kändes som spaghetti. Nej, jag svettas inte. Jag kan bli lite fuktig på armar och rygg, men nej! Jag svettas inte mer! Och idag var det ett uppslag i GP om att svett inte hör ihop med effektiv träning, och jag blev glad för att få det bekräftat. Sedan stod det att viss styrketräning kan vara effektiv trots att man inte svettas, men kör man spinning, box och liknande så SKA man svettas, annars tar man inte i.

Vadå inte tar i? Jag blir galen! Likadant var det på Bootcamp förra veckan, blodsmaken kom efter halva passet, och jag var mer död än levande när jag gick därifrån. Kändes som jag pressade mig till det yttersta. Och jo, jag hade blivit lite röd om kinderna (brukar aldrig få färg heller), och ytterst lite blank i pannan. Dessutom får jag alltid hemskt mycket träningsverk, trots att jag tränar rena styrkepass 2-3 gånger i veckan, det måste väl ändy tyda på att jag utmanar mig själv?! Svett är inget mått på min prestation!!!

Det kan bara inte stämma, om jag tar i mer kommer jag förmodligen svimma, eller skada mig själv - om jag ens kan ta i mer! Jag tränar för att bli slut, och jag brukar pressa mina gränser, och ändå ser jag ut som en oberörd människa som vandrar omkring på gymet.... Det kan väl inte vara så att de som svettas 5 liter (vissa är ju extrema) alltid tar i mer än de som svettas mindre? Så kan det väl bara inte vara?!

(Det kan heller inte bero på att jag dricker lite, jag dricker MASSOR med vatten.)

Choklad och vinprovning

Den ena födelsedagspresenten av Timmy är nu förbrukad. Vi var på Palace (i Gbg) på provning. Hittade riktiga favorit viner och choklader! Detta gav dock bara mersmak, vill på fler provningar och lära mig mer!

Idag gav jag mig också ut och sprang på första gången på alldeles för länge. Trodde det skulle vara tungt och hemskt, men med solen i ansiktet och bra musik i öronen var det helt fantastisk! Vill bara ut igen! Men icke. Hälsenan har drabbats av något, kände det igår, men idag är det hemskt. Haltade till och från provningen och vet inte hur jag ska klara av att gå imorn. Why? Tycker jag har haft mitt i skade-väg.

Well, förutom det har det varit en härlig vårdag. Mer sånt!

RSS 2.0