På tiden för uppdatering!

Nu har jag varit slö på fronten -blogga-. Har visserligen varit i Italien och upptagen sedan jag kom hem, så det finns ju en förklaring.

Kamerastrul!
Tänkte dokumentera resan med bilder på Pixbox, men när jag kom hem och satte in minneskortet i datorn sa den "fel på minneskort". Och helt plötsligt fungerade den inte i kameran heller. Alla bilder kaputt.

Veckan innan tog jag skit-bilder på Södertuna slott, för att jag köpt en dyr skit-kamera. Efter en lätt repa i kameran, borttappat kvitto och utgånget "öppet köp" gick jag tillbaka till Claes Olsson. Försökte förgäves använda mina hundögon (som jag nog inte har!), bättre lycka var nog att känna lilla Kim, tror snarare det fick honom att byta kameran åt mig :-) Till en super bra!

Italien - Historia och fönster-shopping.
Resan var ok. Vi var inte ensamna turister i alla fall. Långa köer till alla sevärdigheter. Nog inget jag gör om, men kul att ha sett! Fontana di trevi, Colosseum, Vatikanen, Påven(!) och favoriten: Spanska Trappan. Dit skulle jag visserligen kunna ta mig igen...
Vilken shoppingstad! Ja, antingen var de super-mode-inriktade. Bara Dior, Gucci, Lous-Vuitton, Prada etc. Eller så var det tiggarna... Själv gick man lös på Zara :-) Lite mer min sorts affär. Annars fick man hålla sig till att titta på allt fint... blev kär i en Prada klänning.

coloseumPiazza di Spagna, Rome ItalyTrevi.jpg



Allmänt
Nu har man varit sjuk i två dagar. Back to work imorgon, sedan ser jag fram emot en Plankstek att bli bjuden på.... :P På lördag jobbar man. Sedan inflyttningsfest hos en omtalad person man aldirg träffat?! Och söndagkväll, höjdpunkten: tjejerna! :-)  

Just nu:
James Morrison - You give me something
James Morrison -  Wonderful world
Regina Spector - Fidelity


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0