Förtroende.

That's such a big word!
Inget särskilt som hänt, men jag började bara fundera på ordet. Att ge någon förtroende, det är stort. Att lita på någon, att veta fast inte veta. Man låter ofta sitt liv sättas på spel, då man litar på någon.
Ibland har jag hört "den enda du kan lita på är dig själv". Det kanske är sant, men så tråkigt livet skulle vara? Förresten, så handlar ju förtroende egentligen bara på att man litar på sig själv; sin intution, magkänsla och kunskaper. Är väl just därför man känner sig så dum när man misstar sig. Men trots många misstag, och många brutna förtroenden, låter jag mig själv fortfarande anförtro mig åt andra. Jag vet så många, som slutat lita och tro på andra människor, ibland tycker jag de är smarta, men ibland tror jag de går miste om mycket. Jag har valt att tro, oavsett vad jag vet, för att jag mår bäst så.

Idag hade jag som vanligt andra planer än hur det sluta. Jag skulle som vanligt plugga och träna intensivt en hel dag. Men som vanligt kom något annat i vägen. Denna gång var det solen :-)

Jag och Micka åkte till halvars och köpte glass, solade lite där men fick lust att sola på ett härligare ställe. Så vi fortsatte vår tripp till Abborreberg, där låg vi i gräset och solade bland 110 andra personer. Det kändes som högsommar! Sååå fruktansvärt skönt. Sedan var det dax för lunch, vi åkte till Rebecca och köpte mat av henne :-) trot hon var lite avis på oss som var lediga.. men för en gångs skull kände jag "wow, jag är ledig när det är vackert väder", brukar vara tvärtom. Förra sommaren var jag ju knappt välkommen ut till Arkösund :-) varenda gång jag satte mig i bilen för att dra ut kom regnet, så fort jag sluta jobbet, även om det varit strålande sol innan. Fast å andra sidan, på midsommar kallades jag ju "hon som kom med solen" :P

Men gott folk, tro inte att jag struntade i träning och plugg för det =) när jag käkat glass och annat onyttigt behövde jag ett rejält pass när jag kom hem. Och ja, Becca och jag fick lite plugg gjort också. Nu ska jag snart gå på promenad! Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0