Lite värme tack.

En av de charmiga grejerna med Sverige är ju årstiderna. Älskar varje ny årstid, när den börjar ta form. Vår, som sommar, höst och vinter. Men när en årstid varat ett tag får den gärna byta, den får bara vara en viss tid. Vanligtvis brukar hösten vara över nästan hela vintern, särskilt här på västkusten. Men i år har det ju verkligen varit vinter. Snö, snö, snö. Och jag har varit jätte tacksam över en vackra vintern, skidåkning och ljusa dagar. Men... nu får det snart bli vår... När man går till skola, gym osv. halkar man ju en halvmeter bakåt för varje steg.. och när det har töat och frusit på är hela staden en skridskobana. Jag antar att jag längtar extra mycket tills snön försvinner, då jag fick denna skönhet i födesledagspresent:



Längtar till glassätande i parker. Längtar till solglasögon. Fågelkvitter. Tunnare jacka.
Längtar till uteserveringar. Mer promenader. Cykla vart man än ska.
Längtar till vårsolen, stark fastän kyla.
Please.... give me some spring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0