Jobb, jobb & jobb!

Nu blir det 10 fina dagar i streck, idag var det på Kompassen, resten av veckan i Nordstan och sen nästa vecka i Kompassen igen. Det är just pga av mitt hoppande jag alltid råkar få så många dagar i streck. Och just nu är jag inne i en period jag inte kan säga nej. Jag har inget plugg eller skola att skylla på, inga tentor eller resor. Mina ända anledningar att säga nej är "ne, jag som ville ha sovmorgon..." eller "men då missar jag ju mitt dans-pass!". Dessa anledningar känns inte helt OK, så därför har det blivit mest "Okej då". Jag låter som en mycket lat människa, men jag har jobbat sönder mig i så många år på helger, somrar och andra lov, att jag just nu prioriterar ledighet utan anledning väldigt mycket. Men, men, om fem år har man ju betald semester.... Haha... Om fem år....

Men med jobb kommer pengar =) Och pengar we like. Med pengar kan man resa, och inte att förglömma: shoppa. 
Nu är det ju inga mega summor man kommer dra in, men med en månadslön tillbaka på skatten, och ytterligare månadslöner så behöver man ju inte få dåligt samvete över shopping. Läste även ett intressant inlägg av Sofi om Paris.....?

Ne det är väl bara att jobba på, och jag trivs ju förhållandevis bra på jobbet! Så detta ska nog gå vägen.. =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0