Vita veckor

Hur svårt kan det vara att ha en detox på två veckor?
Började imorse, och oron har redan startat. Jag känner att jag behöver en riktig rensning och nystart, efter 3 veckors "unnande" måste jag skärpa till mig. Så, jag äter nu dessa renande tabletter, samtidigt som jag inte får dricka kaffe, alkohol, mjölk, äta rött kött mm. Utan koncentrera mig på vatten, frukt, grönsaker och nötter. Och vad tror ni kommer bli svårast? Kaffet känner jag ju av redan nu, men alkoholen...... herre gud jag känner mig som en alkoholist! Inte för att jag får ett sug, utan för det sociala. Först var det ikväll, middag med mamma och pappa, "nej tack, inget vin, jag tar ramlösa". Sen ville Becca m.fl gå ut på lördag (vilket inte blir av nu) och då tänkte jag "hopp... det blir nyktert i så fall". Sen föreslog jag utan att tänka mig för med Malin "ska vi ses och ta en öl på måndag kväll?". Sen kom jag på det, nej... det kanske är bättre med en kaffe - nej.... grönt te. Sen är det "after-work-out" med SATS på fredag, och jag skriver till Josefine "jag hinner inte träna då jag jobbar, men jag hänger med på ölen!". Va fan?! Ska det vara så svårt att ha två vita veckor?!

Känner någon igen sig...?


Kan den komma i alkohol- och kalorifri?

Kommentarer
Postat av: Anna

haha Anna, jag måste erkänna att jag känner igen mig.. så du är inte ensam, och det finns nog fler som är lite som vi?!

2009-03-05 @ 20:33:00
Postat av: Anna

Tråkigt att jag inte hinner träffa dig när du är hemma nu i veckan. hade inte möjlighet att åka hem ikväll tyvärr, imorn går ja i skolan till 19 och förmodligen lite till då läraren alltid drar över (kanske dock inte en fredagkväll kan man ju hoppas..) sen på lördag är också fullt upp nästintill hela dagen. men funderar på att komma och hälsa på snart igen? kanske becca och sofia samtidigt kan komma. o kanske kan det bli en utgång då?! just nu på ett par veckor har jag lite fullt upp men sen ska jag ta mig tid, och då kanske dina vita veckor är slut så att vi som sagt kan ta en utgång haha.. kaske ska ta några vita veckor tills dess jag med,...låter sunt! Hoppas du mår bra och att lägeheten är fin, nyfiken och se den också ju :) ne, nu ska jag plugga lite innan jag blir för trött. Kram

2009-03-05 @ 20:41:51
URL: http://byannaviktoria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0