Vad beror det på?

Igår var ingen bra dag. Solen sken och det var riktigt varmt, men ändå, så kände jag mig inte bra. Flera småsaker irriterade mig, och jag märkte att jag såg sur ut hela dagen - fast jag knappt visade mig för någon. Jag kände mig trött och bar på en konstig känsla. Arg, orolig, lite maktlös... Och jag vet nog vad det beror på. Pressen. På tisdag nästa vecka ska jag göra det första provet, 2 veckor senare det andra. Har nog inte förstått innan hur viktiga de är för mig. Skulle jag inte få klockrena MVG:n utan endast VG+, kommer jag inte in på utbildningen jag ÄNTLIGEN kommit på att jag vill gå. Vet inte ens om jag kommer in någonstans i Sverige. Efter i höst ändras kvotsystemet, och upplästa betyg räknas som i en egen liten kvot. Detta kommer ju säkert sänka "grundbetygs-intagningen", men sånt kan ju ta tid.... Och jag vill inte vänta. Jag är 22 år och ska plugga 5 år, och dessutom ha ett år handledd terapi innan jag får min legitimation.

Jag vill komma in nu, hösten 2009. Jag vill ha min legitimation 2015. Jag vill plugga i Göteborg, och inte Umeå.
Och allt hänger på dessa närmsta 3 veckor. Jag är trött, men har mängder som ska göras. Jag ska nog fixa det här, men kommer känna mig totalt misslyckad om jag inte gör det. Fan vad jag är trött.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag tror på dig!!! Du är bäst :)

2009-03-24 @ 14:17:36
Postat av: Anonym

Du fixar de där Anna, tror på dig, du är så duktig. Men förstår att du känner dig pressad, usch vilken jobbig känsla det är och inte går den att skaka av sig heller.. Men du grejar de där! :D

2009-03-24 @ 15:55:49
URL: http://byannaviktoria.blogspot.com
Postat av: Veronica

Jag tvivlar inte en sekund på att du kommer klara det Anna! Om 3 veckor kan du sitta och sola dig i glansen med dina nya äkta Ray Ban :-)

2009-03-25 @ 20:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0