Äntligen hemma!

Inte menat så, för jag saknar redan värmen och solen. Men att komma hem till en lägenhet som mina föräldrar flyttat till (bara det är ju hur skönt som helst att slippa!), de hade fixat jätte mycket och det var otroligt välkomnande att komma hem. Och området, jag säger det igen; I love it. När man bor som vi bor, är det lätt att älska Göteborg. 

Vi kom hem igår kväll, och var otroligt trötta. Jag trodde på riktigt att vi skulle störta med planet, från att aldrig någonsin varit rädd för att flyga, fick jag panik ångest på hemresan. Det började i Borneo, då jag en natt låg vaken och hade döds ångest, satte mig in i hur det skulle vara att störta/drukna osv. Inte alls tankar som är likt mig, då jag mer brukar tänka "händer det så händer det, ödet, den dagen den sorgen....". Hemresan var hemsk. Efter 7 timmar av 12, var jag helt utmattad. Jag hade spänt mig och haft hög puls sen vi lyfte. Natt flyg, alla sover utom jag, turbulens, och sedan ännu mer. Kanske bara i några sekunder var det värsta turbulensen då även flyg-crewet tyckte det var jobbigt, men då var jag tvärsäker på att vi skulle dö. Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv, och jag förstår inte varför.....? Vanligtvis brukar jag tycka det är mysigt med luftgropparna, och älska att flyga. Konstigt det är, att hoppa fritt fall från ett plan gick bra, men att flyga med lite turbulens gav mig värsta dödsångesten.....? Yeah yeah, vi lever i alla fall =)




Idag var vi tvugna att se lite svenskt mode. Jag inhandlade bland annat ett par skor från Vagabond, blev t o m ett fynd då Vagabond-killen gav mig 20 %. =) Blev även lite trevliga saker från Weekday och Monki. Trots att KL hade cool shopping är Sverige rätt bra på prisvärt och moderiktigt. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte fina skor! Du valde rätt, de är mer användbara i sommar =)

2009-03-05 @ 11:28:40
URL: http://alarebecca.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0