Svepa vin eller öl?

Då var helgen snart slut, och en ny arbetsvecka väntar. Nu är det tillbaka på Nordstan igen, i 4 veckor. För att sedan avsluta med en vecka på Kompassen igen. Det var segt att jobba idag, men det var trevligt med en spontan fika med Johanna och Emma från jobbet sen. Mysigt! Sånt borde göras oftare.

I torsdags kom ju bror min och hans norska tjej över hit. Fredagen tillbringade vi som turister i Göteborg. Vi åkte till Marsstrand och strosade omkring, tittade på Karlstens fästning osv. Sedan åkte vi Paddan inne i Göteborg =) Det var höjdpunkten! Haha, känner sig lite fånig i den, men bor man i Gbg måste man ju någon gång åkt Paddan? 
På kvällen hamnade vi återigen på Tranquilo. Blev dock besviken på deras sommarmeny, vilket är bra då jag kan göra ett litet uppehåll i mina besök. Under middagen råkade jag och T bli oense (igen) om vilket som var värst att "svepa", vin eller öl. Jag hävdar ju att öl är enklare att klunka (tänk er drinkspel), och att man istället dricker vin i små klunkar, och att det är hemskt att svepa (Och då är jag ändå en stor vindrickare, och har svårare för öl). Efter en het diskussion ska vi tävla, jag sveper hans öl, han sveper mitt vin. Synd på så dyr sprit. Men, men. Med en sekund före slog jag ned glaset i bordet, men då det var så marginellt valde domarna (Johan och Katrine) att det var oavgjort. Så, nu undrar jag, håller någon med mig om att öl är enklare att klunka?!






Kommentarer
Postat av: Sofi

Haha, ni är för roliga :) Måste hålla med dig Anna, helt klart lättare att svepa öl, har försökt mig på drinkspel med vin och det funkar ju inte alls, medans det går finafisken med öl. Så, ett noll till Anna på den här tycker jag :)

2009-07-05 @ 22:24:44
URL: http://itchyfeetbysofi.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Håller med dig Anna.

Vin går inte och svepa. Älskar vin, både rött och vitt men det går inte och svepa. Jag blir spyfärdig när jag försökt göra det. Öl är heltklart mycket enklare!;)

2009-07-06 @ 23:37:58
Postat av: beccs

inte för att ja dricker öl, men vin är blää o svepa

2009-07-07 @ 21:28:52
Postat av: Anna

Yes, 3-0 till Anna :P

2009-07-08 @ 00:19:55
URL: http://annafredriksson.webblogg.se/
Postat av: Maria B

Och jag håller med om att öl är betydligt lättare att svepa:)

2009-07-09 @ 01:16:32
URL: http://mariabagenholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0