Framtiden

Ännu en arbetande helg. Är ledig nästa, men det är förhoppningsvis(!) den enda fram till Borneo. Nästa vecka har jag inte sysselsättning längre... Eller "sysselsättning" var ett väldigt illa valt ord, klart jag är sysselsatt! Jag har både en Borneo resa att planera för, och en flytt som sker under tiden vi är borta! Jag ska försöka börja med att läsa upp de där två ämnena... så jag är säker på att jag kommer in i höst. Och efter Borneo har jag två veckors jobb, sen är det bara helger igen.... Jag är riktigt nyfiken på hur våren blir. Blir det London? Den där trippen till Stockholm? Grekland-resan med tjejerna? NY eller Indien....? Jag måste ju jobba också, plus läsa upp mina betyg.

Jag är inte själv så orolig över min vår, för jag har och göra, och jag vet vad jag gör fr o m hösten. Dock oroar mig annat. T kommer kanske bli varslad, de har börjat med det på Stadium med nu. Han kanske klarar sig första omgången, om han har tur, men inte andra. Vi som flyttar till en dyrare lägenhet, ska ingen av oss ha jobb? Och förutom T tänker jag på alla... den här finanskrisen slår verkligen. Jag får själv inte heltid som jag blev lovad, och jag blir inte förvånad om de börjar varsla extrapersonalen. Mammas vikariat tar slut nu, hur lätt är det för en 50+ att hitta ett nytt jobb, när man slåss med ca 10% av svenska befolkningen? (arbetslösheten beräknas ju bli det under 2009....)

Samtidigt som jag är orolig över hur det ska gå för alla, så är jag av den sorten att jag tror allt leder till något bättre. Efter krisen kanske vi har en lägre produktion/konsumtion, på ett mer humant stadie? Jag vet inte. Men frågan är hur länge det här kommer hålla på... kan ju ta allt från ett år till fem....

Hur som helst, nu ska jag iväg till jobbet - och se till att folk handlar ÄNNU mer ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan säga att vi skall till London, så det behöver inget frågetecken =) Vadå Stockholm? Skall Timmy och du dit, hälsa på Nina? Vi hörs och ses till helgen! Kram kram

2009-01-11 @ 10:37:38
URL: http://sofiaborg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0