Today, tomorrow?

Idag har varit en sån där skön dag, när man fixar mycket och allt bara gått som på räls. Började morgonen med en rask promenad, en fruktsallad senare satt jag i frisörstolen och blev klippt och fick ljusa slingor. En hur trevlig frisör som helst, bara hon gjorde mig på gott humör. Hem och göra lite räk-panna, fixa lite med ämnena jag ska tenta av. Iväg igen till arbetsförmedlingen, insåg att det inte var något för mig. Den energin man ska lägga ned på att få ersättning/gå på möten är ju mer än vad det tar att skaffa sig ett jobb på egen hand... kändes det som i alla fall. Drack en latte med Timmy, som man annars inte får tag på - då hans mobil blev stulen igår. Körde ett spinningpass följt av core, avslutade med lite egen styrka. Hem igen och käka gröt..  I mellan allt detta har jag fått besked som gör att jag bara kan checka av saker på en lång lista, och idag kändes det verkligen skönt att titta på den: Bara 2-3 punkter kvar!

Trots denna sköna dag, finns en liten ångest hos mig. Jag säger till alla "jag SKA läsa psykolog-programmet i höst". Detta är min förhoppning, mitt mål och därmed brukar det också uppfyllas. Jag brukar vara envis och har jag bestämt mig så har jag, that's it. Men, jag har ju faktiskt inte betygen - än. 19,5 räcker inte in här, endast i Umeå. Jag var ganska säker på att det räckte för Linköping (i värsta fall) men fick idag informationen om att det kanske inte gör det... Intagningen kommer bli högre i höst, då finanskrisen skyndar på folk att plugga istället. Om allt går som jag vill, kommer jag ha 20.0 i höst. Men vad händer om....? Företagsekonomi läraren talade om för mig att det var nästintill omöjligt att få MVG på prövningen, tänk om Svenska läraren tycker jag endast är ett VG+? Detta får inte hända, det får inte ske! 

En lätt ångest kommer jag alltså att ha, tills sommaren har kommit och jag vet. Det måste gå, det är min framtid, vad händer annars? Det är sista chansen att läsa upp, och för den delen komma in på upplästa betyg. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0