Inte bara ris, utan lite ros också!

Idag när jag läste ett helt uppslag om hur onyttiga vi svenskar är under påsken, kände jag en sån där lättnad jag brukar känna under jul och andra "godis-helger". Det är SÅ skönt att inte äta godis, inte ens fundera över det. Uppslaget var fyllt med skräck-exempel på hur tänderna skadas,och hur mycket vi ökar i vikt. Jag vet att jag lyckas vara onyttig på andra sätt, men att vara helt fri från godis är faktiskt skönt. Sen när det stod om påskmust kände jag även där "och hur ofta dricker man must? två glas per år kanske....? Ett vid jul och ett vid påsk". Och i år blir det nog ingen påskmiddag alls. Kanske lika bra det, nu när man är vegetarian blir det ju inga köttbullar iaf =) Timmys föräldrar kommer hit och vi ska göra annat gott. 



Man går hela dagarna (i alla fall jag) och tänker på hur man ska äta bättre, gå ned i vikt, äta mindre, träna mer osv... Men vid såna här tillfällen (ex uppslaget i tidningen), eller när jag såg "Du är vad du äter" igår, känner jag verkligen att man äter rätt bra. Vad Skipper rekommenderar äter man ju redan. Det är skönt. En liten eloge bör man nog ha ändå.... =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0