ilsken

Idag på Pumpen blev jag arg, påmind och ledsen.

Jag har opererat mitt knä 3 gånger, har haft problem med det i 5 år och tänker på det i princip varje dag. Varje pump pass får jag ont vid knäböj och utfall. Jag får ont oavsett om jag har vikter eller inte, men kör utan vikter för att öka kontrollen på rörelsen och inte belasta knäet så jag skadar det. Resten av muskelgrupperna kör jag stenhårt. Idag kommenterade instruktören högt i mikrofonen "Och vart har Anna vikterna idag?", och alla tittade på mig. Jag hade ingen chans att svara och körde på med mina onda knäböj. Jag blev så förbannad att jag intala mig själv att ta mer än henne (instruktören) på alla andra muskelgrupper förutom benen. Det gjorde jag (så jag är helt slutkörd nu). Men jag är fortfarande arg.

Det är så fruktansvärt lätt att döma alla andra, men man vet egentligen ingenting. Tyvärr är jag inte bättre själv, då jag undrar om folk inte orkar som går från passen, och varför folk ibland inte verkar utmana, men vad vet jag?! Måste bli bättre på att inte tänka så.

Ne, jag är arg och ledsen. Det räcker med att jag själv påminns av det onda varje träningspass, vill inte att en hel klass ska döma mig också. Och tyvärr har knäet blivit sämre än vanligt. Jag har senaste veckorna haft ont oavsett om jag kör aerobic, combat, dansstep eller bara är ute och går. Blir det inte bättre snart så finns risken att bli deprimerad igen.... Satans knä.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0