Lönt att ångra?

Ikväll var det jobb-middag, och lite utgång, Kvällen slutade dock tidigt för mig. Det var riktigt trevligt och jag älskar jobbarkompisarna. Vissa fastnar man ändå mer för. Jag pratade med E om tidigare händelser i livet.. och vi var ganska olika. Vi pratade om ifall man ångrade saker, saker man gjort eller kanske aldrig gjorde? Visst har man väl oundvikligen gjort dumma saker, saker som man i efterhand kan ångra, finns det någon som tycker att man gjort rätt i vart enda val i livet?

Nej, jag inte inte en av dem (om det finns någon) som anser sig gjort rätt vid varje händelse i livet, men å andra sidan ångrar jag få. Jag har gjort dumma val, gjort ångestfulla grejer och inte varit den mest eftertänksamma jämt - men jag ångrar det inte. Det är ju just alla dom sakerna - som tagit mig hit. Jag är den jag är idag pga erfarenheter, misstag och ibland helt rätta val. Och jag är glad för det. Helt överlycklig faktiskt. 

Varje dag tänker jag på hur mycket jag gillar Göteborg. Varje dag tänker jag på att jag bor med världens finaste kille. Varje dag tänker jag på att jag har världens underbaraste vänner. Och apropå det sist nämnda så var två av dem här igår - Sofi & Sofia. Vi hade en sex & the city kväll, med kebabtallrik först och kladdkaka sen, kan det bli bättre? Vänner man inte umgåtts med ordentligt med på 2 år, men fortfarande samma vänskap. Hoppas det alltid kommer att vara så. 

Nu har jag flummat tillräckligt, är inte helt nykter heller. Behöver nog få lite sömn, för imorn blir det att jobba, plugga och träna, gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0