Hatkärlek.

Idag pratade jag med en gammal vän, som jag säkert inte pratat med på flera år. Vi pratade om en annan gammal, gemensam "vän". Denne person har jag större delen av mitt liv ogillat, ja, nästan hatat. Jag har visserligen anledning att ogilla, och vi är olika, men kanske samtidigt mycket lika. Det roliga är bara att jag kunde inte låta bli att glädjas lite för personen i fråga, när jag hörde vad denne gjorde. Jag insåg nog att hur många arga diskussioner vi än haft så har man känt denna i större delen av sitt liv, vilket gör att man inte kan undgå att gilla personen lite också...?

Jag tror många bråk och personer man inte kommer överens med har att göra med likhet, likhet i personlighet men värderingar och åsikter som krockar. Och det är väl i och för sig inget nytt, men jag vill nog mest bekräfta att jag håller med om det... =)

Plötsligt blev jag nyfiken på framtiden. Tänk alla dem man gått i samma klass som, vad gör dom? Vad blir det? Jag hörde att några skulle gifta sig, förvånande men ändå inte. Någon vän har barn, en annan ska få. Någon ska plugga i Spanien, några ska bli advokater och andra politiskt aktiva. Några ska hamna inom mode-branchen, andra ska bli ekonomer. Några ska bli sjuksköterskor och någon inom turism =) Några ska bli lärare. Någon är frisör. Någon ska först resa jorden runt ett par varv innan hon får se? Jag antar att ni nog känner er prickade ;-)

Just nu är vi bara påväg, vi är nästan alla studenter, likadana. Vi sitter alla i skolbänken, läser och lär oss. Men sen, sen möts vi på olika marknader. Tänk om mitt (kanske framtida) barn skulle få gå Kims klass? Om Hanna ser till att boka alla utlands resor =) Om Alexandra tar hand om en tryggt på sjukan, Jenna fortsätter klippa oss? Rebecca fixar vårt mode och Sofia utvecklar rygg-säcks-detaljer? (haha, vet inte vad du exakt kommer göra!). NI förstår säkert vad jag menar. Vi är på en resa, vilket vi säkert kommer vara hela livet, och det är kul. Både nu, tillbaka tittande och jag är säker på att det blir kul i framtiden med, Jag är bara så nyfiken; kan knappt bärga mig! 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hihi vilket mysigt inlägg!

2008-09-12 @ 08:29:49
URL: http://hannahp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0