Varför hungrig av havregrynsgröt?

Nu måste jag gå till botten med det här!

Det började med att jag kände att jag fort blev hungrig av havregrynsgröt, medan alla andra sa att de blev vrålmätta? Jag hörde sedan att Becca kände likadant, och likaså Timmy. Han äter hellre inget alls på morgonen än gröt, för då klarar man sig inte till lunch. Jag står mig längre på en halv knäcke än en portion gröt. Why?! En tjej på jobbet kom en morgon och sa samma sak, då alla andra jobbarkompisar tyckte det var jätte konstigt.

Och vad gör man när man vill få reda på något? Googlar! Och visst hittade jag många som undrade varför de efter 45 minuter blev vrålhungriga efter en portion gröt, men jag hittade lika många som skrev "ät gröt, då står du dig hela dagen". Dock inga svar. Det dumma är också att jag är hungrig hela dagen om jag äter gröt, spelar ingen roll hur stor lunch jag äter -gröten ger en konstant hunger.

Hur ska jag nu kunna gå till botten med detta? Jag vill veta! Varför blir vissa människor så mätta, det mest mättande de kan äta, och andra känner den totala motsatsen?

Kommentarer
Postat av: Anna

Intressant :) Jag trodde alla blev mätta av gröt men så är det inte alltså..jag är en av de som blir mätta iaf, inte står jag mig hela dagen på de men ett bra tag iaf! Kram kram

2008-10-15 @ 22:33:40
URL: http://byannaviktoria.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag blir mätt av gröt om jag äter banan eller äpple till eller så. Inte bara mjölk eller sylt. Ne gröt och frukt! Då håller man sig :) Ha en trevlig morgondag Anna och hoppas att vi ses snart igen! Hörs! Kram

2008-10-16 @ 21:23:08
Postat av: Kim

Jag hör till dom som blir vrålmätta. Äter jag gröt på morgonen är det knappt att jag kan äta lunch. Fast oftast när jag äter gröt äter jag en macka också, kanske därför jag blir proppmätt? Men spännande att det kan vara så olika!!:-) Kram kram!

2008-10-17 @ 14:32:10
URL: http://kimnetzel.blogg.se/
Postat av: Anna

Men jag äter och gröt och frukt! Har banan på gröten, och ibland tar jag knäcke till. Men jag blir hungrigare av att äta båda, en att äta endast knäcken! Helt sjukt...

2008-10-17 @ 14:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0