Underbara dag. Underbara känsla.

Hur många gånger har ni gått glada från en tenta/prov som gått åt helvete?

Redan när jag vakna kändes det konstigt, jag kom på mig själv att ha sovit hela natten - trots att jag skulle ha tenta! Helt utan någon sömntablett. Helt otroligt att jag kunnat somna. For iväg tidigt till My, där det bjöds på scones och kaffe! Alltid lika trevligt att träffa gamla klassen. Förvånad över mig själv att jag kände mig rätt lugn, trots att jag visste att jag hade mycket dålig koll på tentan. Anlände till tentan, ganska glad och lugn. Fick tentan, utan att pulsen höjdes(!) Log lite när jag såg att jag inte hört talas om de 2 första frågorna. Jag kände igen ca varannan fråga, hade relativ koll på var fjärde - och gissade resten. 

De frågade varför jag log när jag kom ut ur tenta-salen "gick det så bra?!". Nej, jag kuggade nog, om inte mina gissningar kanske ger ett halvt poäng här och var? De som satsade på VG satt kvar, och skrev på essä-frågan. Jag gick och tränade istället, och tyckte synd om dem som skrev så att pennan glödde.

How come? Jag vet inte. Jag har aldrig, aldrig någonsin satsat på ett G. Och om jag nu gjort ett dåligt prov har jag mått dåligt i en vecka efter. Innan provet har jag prestationsångest och hög puls. Denna gång - ingenting? Kanske var det för att jag från början accepterat min dåliga koll, och hade rätt bra undanförklaringar som tidsbrist, kanske var det att jag på en vecka gjort 3 stora, avgörande prov som gjort mig "van"? Eller kan det kanske, förhoppningsvis, vara så att jag har insett att det är helt okej att vara dålig ibland?

Jag menar inte att jag tycker jag är bra i allt, tvärtom är jag mycket medveten om många av mina brister, men jag accepterar dem inte. När jag är dålig är jag sämst, värdelös och förtjänar att trycka ned mig själv. Men, vi är ju bara människor? Eller hur? Med alla möjliga fel och brister! Och jag citerar en tjej i klassen angående varför man skulle skippa VG uppgiften "Jag har börjat inse att jag är mer Sofie än bara -studerande Sofie-". Jag har tänkt på det. Man pluggar, men för det är man en kompis, en flickvän, en dotter, en träningskompis, en partyglad och shoppingtokig tjej. Och jag är inte bäst i nå't av det, men inte ska jag låta en del gå ut över alla de andra. Jag kan vá halvbra i flera istället.... =)



Nu ska jag och dricka tenta-öl! Och snacka skit om vår svengelska lärare vars fel det dåliga provet är ;-)

Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen:p

2008-10-29 @ 14:19:56
URL: http://anotebook.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Man går in på design och sedan alternativt redigera din befintliga stilmall.

Där inne gör man många olika ändringa beroende på hur man vill ha det. Lite svårt och förklara exakt hur man ska göra.=)

2008-10-29 @ 17:48:37
URL: http://anotebook.blogg.se/
Postat av: Anna

Förstår du känner dig lättad, skönt och du låter så glad när du skriver! Helgen låter jättebra :) vad roligt! Då bestämmer vi de tycker ja! vi hörs Anna, hoppas du mår bra! Kram kram

2008-10-30 @ 21:35:49
URL: http://byannaviktoria.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Haha ja jag vet, ser nästan exakt ut som på lunar=P

Ja men om du vill så kan jag hjälpa dig? :)

2008-10-30 @ 22:59:54
URL: http://anotebook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0