Västkusten i ett nötskal

Visst är den här sidan fin, alldeles underbart härlig och trevlig plats att bo på. När det är fint är det som sagt super fint. Men Göteborg under vintern är inte det roligaste stället att bo på. Varje morgon när jag eller T vaknar utbrister någon av oss "jag hatar Göteborg....". Det gör vi givetvis inte. Men när man tänker på att Gbg endast har en lång regnig, blåsig vinter utan snö - känns det tungt. Minns när vi flyttade hit i januari, trodde inte det fanns sådant oväder! Jag sitter just nu och lyssnar på hur det susar utanför, tittar på folks paraplyer som vänder sig ut&in, och njuter av att vara inne med tjocka strumpor på och en kopp kaffe. Men snart är det min tur att gå ut.



Kan inte bara västkusten överraska med att denna vinter få snö istället för regn? Och liksom, stanna upp blåsten precis innan den når landet? Aja, får trösta mig med att denna stad som sagt är helt underbar under sol- och uppehållstider (vilken stad är inte det ios?). 


Slottskogen en fin höstdag.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Så nu har jag fixat till den det ska vara:)

2008-11-18 @ 17:15:24
Postat av: Sofi

Hej! Såklart!! Och om du kommer själv skulle vi kunna ta en dag och vara här nere, det är riktigt mysigt, då får du både lite "lant" semester och storstad och det går så snabbt och smidigt på tåget, plust att det nog är billigare med en tågbiljett än en natts boende i london :) Anyway, så fort du bestämt dig, eller alla har bestämt sig, så let me know så ser jag till att jag har ledigt då :)

2008-11-18 @ 21:13:27
URL: http://itchyfeetbysofi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0