En psykopat...

Psykopater är ofta ytligt charmiga och intelligenta. Blir lät omtyckta, därför kan dom lätt börja manipulera, vilket är en viktig egenskap hos dem. De blir lätt explosivt aggressiva och känner inte empati för andra. De ljuger ofta, känner inte samma rädsla som "normala" och bryr sig inte om mer än sitt eget skinn. Psykopater är mycket impulsiva och har svårt att känna skuld. Det mest intressanta med psykopater, enligt mig, är att de utåt verkat ha alla dessa dessa känslor och beteenden de saknar. De vet vad ordet empati är, och hur man då ska "bete" sig, men de -känner- det inte. De vet hur man ska bete sig om man ska verka vara skuldmedveten, men egentligen finns ingen skuldkänsla.

Psykopater tjänar ofta på att träffa psykologer, för de "låtsas förstå", verkar helt friska och normala, men egentligen har psykologen gett dem lektioner i hur de ska fortsätta manipulera folk. Nästan alla psykopater blir värre efter psykolog besök, då har de lärt sig mer om hur människor fungerar.

Jag vet inte vad ni säger, men finns det inte någon som passar in på detta...? =)

 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Hej! Jo det är nog du som har tagig kortet, eftersom min kamera är på bordet om sagt, men jag är ganska säker på att det är min dagbok :)

2008-11-22 @ 09:23:59
URL: http://itchyfeetbysofi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0