Aldrig långt hemifrån

Världen är som sagt inte stor. 

Alla verkar så chockade - varför är du kvar i Göteborg när du är ledig från skolan? Jag jobbar här, och jag har hellre sommarlov i Göteborg än i Norrköping. Så är det :-) Men trots det råkar man springa på både den ena och andra norrköpingsbon :-) Alltid lika trevligt.

Igår meddelade Jonte att han var här, så vi tog några öl på Chez Amis! Idag var jag ute med jobbet, och råka springa på Jeppe Arvidsson? Och efter att jag blivit presenterad för hans Gbg-kompis, visade det sig att jag pluggade med honom och tydligen att vi åkt på samma Sthlms-resa.  Imorse hälsade jag som vanligt på "någon" granne, men kände något bekant när jag skulle gå förbi henne - då var det Marie Holmdahl! Så den gamla mellanstadie-kompisen blev nu granne :-) Jag blir inte förvånad längre. Min jobbar-kompis kände tydligen en kille jag halvt känner från norrköping också... Så, trots att jag är här, känner jag mkt connection med Norpan :-)

Timmy är i Köpenhamn med Ralle, och trots att man bor ihop och ses varje dag, känns det som en evighet sedan. Den nya lägeheten känns lagom stor för oss, den är fräsch och någongång ska vi väl få iordning också. Allt med den är bra, förutom en liten detalj.... läget. Många skulle nog älska detta läge, men vi började i det bästa. Vi började i Linnéstaden. Herregud, kommer vi någonsin få ett lika bra läge?


När jag ändå skriver måste jag berätta om min höst. Vad i ****** har jag gett mig in på?! Jag ska läsa 30 hp Psykologi, och 15 hp Demokrati och Välfärd. Tentorna krockar nästan! Jag ska vara på två ställen varje dag, samtidigt (!) i en halv termin! Jag ska DESSUTOM jobba helger, och läsa ikapp allt som jag missar när jag valt "den andra" föreläsningen. Men, men, jag kämpar på så får vi se vad det blir... Båda kurserna ska i vilket fall bli intressanta :-) Och jag ser fram emot och träffa alla igen.

Känner mig trött, och känner av vinet en del också.. ska nog lägga mig i vår alldeles för stora säng, och försöka sova. Hoppas ni mår bra där hemma, kramen!

Kommentarer
Postat av: Isabella

Hej! den heter Intuition och du kan beställa den här:



http://www.efi.se/product.cfm?path=1,6,17



Rekomenderar den varmt! om man inte gillar att vaxa är detta en 100ggr bättre rakhyvel än vanliga. Upplever att man inte skär sig då man andvänder den då tvålen som skyddar... nä den är kanon! prova!



ISABELLA

2008-07-24 @ 23:32:02
URL: http://halvtvuxen.bloggagratis.se/
Postat av: Mikaela

Kvinna, uppdatera dig någon gång då:)

2008-07-31 @ 20:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0