Updates from Gbg


Nu  har även första skoldagen passerat. Något som verkligen kändes skönt var att jag inte var ensam om att vara förvirrad, vilsen och osäker på valet. Jag hörde inte en enda en som kände sig 100% säker. Vad vi alla var överens om var att titeln "offentlig förvaltning" var mycket missvisande, eller snarare bara tråkig och felaktigt stämplad. Utbildningen som är enormt bred handlar om samhällsfrågor, politik, juridik och ekonomi. Man kan bli i princip vad som helst. Jobba i kommun, statligt, privat, i Sverige eller utomlands. Man kan jobba med  mänskliga rättigheter, i FN, i UD, mycket ledarskap och organisation. Man kan jobba med enbart ekonomi och administration, eller annat också... Det blir nog bra. Jag har i alla fall tagit ett första steg, och det känns skit kul!


Kåren verkar skön, tjejerna (som gruppen till 90% består av) verkar trevliga! Nollning, inspark, pub-rundor, sittning osv. ska bli kul! Området jag bor i är som sagt Göteborgs bästa. Jag har Haga runt hörnet, som bara är för mysigt. Jag har Slottskogen 5 min härifrån. Under mig har jag ett bageri (perfekt med färskt bröd på morgonen!). På min gata och tvärgatorna finns hur mycket barer och fik som helst. Till "mitt i city" (dvs. all shopping) har jag en promenad på en kvart. Skolan ligger 10 min promenad härifrån, och allt är bara sååå bra i det här området. Tänk om man ändå kunde hitta ett första handskontrakt här.. Vilket man lär få glömma.


Jag tror jag fått ett jobb, vet dock inte om jag vill ha det. Kräsen som jag är. Hm, varför söka till jobb jag inte 100% vill ha?


Helgen blir det nog att svänga förbi Borås, om inte Sofia kommer hit?! För än har jag inte fixat så många tajta vänner. Jag har ingen TV, och ingen dator (är ju omöjligt att hitta internet till Mac -Leopard! För nytt operativsystem för mobila bredband....)  Såå... Borås akn vara ett alternativ.


Kommentarer
Postat av: Sandra

va kul det låter.. hoppas verkligen du kommer trivas bra..
kramar

2008-01-20 @ 12:47:13
URL: http://sandranilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0