Pankast av de panka.

Jag gick på stan lite igår, innan jag började jobbet. Finns mängder av kläder jag vill ha, mängder av skor och väskor. Och nyårsklänning. Inte för att jag/vi ens vet vad vi ska göra på nyår. Inget roligt verkar hända hemma i Norrköping, och alla plugg-kompisar här i Gbg åker typ hem. Hur som helst, jag vill ha massor, av massor av anledningar. Men igår slog mig en tanke på riktigt, jag har givetvis haft den förut men igår när jag tittade in genom alla skyltfönster var den tydlig. Jag är Pank.

Jag får studiemedel nu i December, men inget i januari, och inget resten av våren och sommaren. Min chef hade lovat mig massa jobb, men det var för 2 månader sedan - nu har de istället fått order att minska timmar varje vecka. Jag har alltså varannan helg garanterat, och kanske eventuellt mer - men inget jag vet. Inte mycket till lön i jan, inte i feb (och februari är jag i Borneo vilket betyder att jag förlorar tider då), så inte i mars heller. 

Jag har lite sparpengar så jag överlever, men om jag nu ska ta slut på dem kan jag lika gärna göra det ordentligt! Har hittat billiga resor till New York. Någon som vill följa med? Jag tänker inte spendera dessa pengar på att äta och bo i Göteborg, då kan jag istället göra det någon annanstans!

Men nu ska jag i alla fall till jobbet och försöka tjäna lite pengar... =) Sen blir det Ninas avskedfest ikväll, och Sofia kommer också. Timmy har dock gått och blivit riktigt sjuk så han kan nog inte följa med. Lite Norrköpings-grabbar sover också hos oss nu,  för att de gjorde ett impuls besök i Gbg. Känns som vi har fullt hus varje helg! Trevligt men nu längtar jag till en lugn helg, faktiskt.

Mycket prat om ingenting, på återseende!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill till NY! Tjat på Becca att hon skall spara, vi åker Anna! Ingen mer som vill med? =)

2008-12-13 @ 15:23:26
URL: http://sofiaborg.webblogg.se/
Postat av: Sofi

Jag drömmer också om New York, för min del lär det dock inte bli nåt innan i sommar.. men guys, glöm inte London ;)

2008-12-13 @ 16:09:45
URL: http://itchyfeetbysofi.blogspot.com
Postat av: kim

jag skulle vilja åka till NY... Synd att jag är så pank med! Men vad händer egentligen på nyår?Har inte hört nåt!

2008-12-14 @ 21:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0