Nytt boende

Vi har nu tittat på lägenheten på Första långgatan. Plus och minus:
+ Sekelskifts med vackra stora fönster, högt i tak, gamla fina detaljer men ändå nyrenoverat.
+ Läget, helt perfekt. Vid järntorget och Linnégatan, Haga, nära skolan och Slottskogen.
+ Större ytor i köket, ska vara 3m2 större, kändes dock inte så.
+ Förhoppningsvis tystare än i detta hus!
+ Slipper bussresor, både tid och pengar!

- Svårt med planlösning.
- Litet sovrum utan möjlighet till att ha skrivbord.
- Har precis fått i ordning här
- Jobbigt med flytt.
- Ca 2000:- dyrare i hyra.

Hade vi inte haft problemet med ljuden hade jag nog nöjt med med denna, men nu får vi nog ta och flytta! Vi ska tacka ja till den, det blir nog jätte bra!

Så då lämnar vi denna lägenhet...... 

 




..............För något bättre!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jaha ok, vad kul :-) Jag kanske ska börja plugga i januari nu, nervöst. Föressten.. gu vad fint ni bor! Jättefint :-)

2008-12-19 @ 23:45:10
URL: http://emeliecatrine.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Varför ska ni flytta? Området?

2008-12-19 @ 23:57:58
Postat av: Mikaela

Haha nu såg jag ju varför ni vill flytta=P

2008-12-19 @ 23:58:58
Postat av: Sofi

Vad spännande och kul :) Jag förstår att ni vill tillbaks in till stan, och att ni hamnar nästan precis där ni var förut är ju toppen, nu är ju jag offantligt orutinerad av Göteborg, men av det lilla jag sett så kan jag säga att jag älskade området kring Haga :) Kul, jag får komma och hälsa på i sommar kanske :) Håller på med mina egna plus och minus listor för full, hem och jobba på campingen med närhet till familj och vänner, eller stanna här och ligga på strand och vid poolen och leka med barnen? What to do?? I lands problem så det sjunger om det, but still... Kram

2008-12-20 @ 00:08:43
URL: http://itchyfeetbysofi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0