Kan en dag börja sämre?

Påväg till jobbet, några minuter innan 12. Ringer först CSN för att fråga en grej angående lån, blir vidarekopplad 3 gånger och kommer slutligen till någon som gissar och säger "ja, kanske....? så är det 'nog'...". Har nu ringt CSN 3 ggr om samma sak, samma vidarekopplingar och inga svar. Släpper frågan och ringer istället Högskoleverket, med en annan fråga. Samma sak där, hon hänvisa till VHS. Brukar ha överseende med kopplingar och osäkra kundtjänstare, men inte idag. Blir kopplad till en jurist som skulle hjälpa mig, men då börjar självklart min telefon att knastra. Ilsken lägger jag på och har lust att slänga min trasiga telefon genom ett skyltfönster. Jag behärskar mig dock och går in på jobbet. "Anna, du skulle börjat 9:50" säger chefen. Hur fan kunde jag missa det? Har aldrig hänt förut. Redan arg på mig själv tackar jag självklart snabbt ja till nästa fråga:  "Kan du jobba till 20.15 istället?". Vill inte direkt säga nej när jag redan ställt till det för dem. I och med detta missar jag julmys med förra klassen.... Jag som både bakat saffransbullar och julgodis till dem. Alla som vill ha bullar är välkomna hem till mig! Finns typ 30 st kvar, då T åt 10 st igår kväll..=)

Sitter på lunchen nu, allmänt irriterad. På mig själv. Hoppas dagen vänder.....?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0