Jag hatar SJ!

Varenda gång tänker jag "det är sista gången jag åker tåg! Nästa gång tar jag buss". Men på något sätt har jag förträngt det när det är dags att boka biljett, betalar varje gång mer bara för att "spara tid". Gör jag det? Nja, det är knappt. Det är mer regel än undantag att de är försenade.

Jag kan nog säga att 4 av 5 gånger är det försenat när jag åker fram och tillbaka Norrköping - Göteborg. Hem till jul fick jag frysa i Katrineholm ca 45 min pga. försening, nu tillbaka till Gbg fick jag frysa i Katrineholm en halvtimma extra pga. försening. Förra gången jag åkte hem var tåget drygt en timme försenat, och därmed missar jag anslutande bussar osv.....

Så, varför ta detta dyra tåg varje gång? När buss bara tar ca 1,5 h längre, och man slipper stå ute i kylan och frysa?
Måste lära mig det i fortsättningen. SJ är skit! Sitter nu på detta tåg som tillslut kom, efter att ha försenat det med 5 min i taget (vilket gör att man aldrig kan gå in i värmen)

Sådär, då har man skrivit av sig all ilska =) Ska bli skönt att komma hem till Götet i alla fall! (Om man nu kommer hem någon gång..;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är miljövänligare =) Ha en toppen kväll! Hörs senare. Kram kram!

2008-12-31 @ 12:06:38
URL: http://sofiaborg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0