Antagningsbeskedet.

Idag kom det där beskedet. Självklart kom jag inte in i Göteborg, det visste jag, jag blev 33:e reserv. Men, jag kom som jag var orolig för, in på Örebro universitet. Jag ska tacka nej, men det är just ångesten över att göra det. Hade känts skönare om jag inte kom in där heller. Allt talar emot Örebro; jag älskar Göteborg och vill definitivt inte flytta till en mindre stad, i så fall måste jag flytta typ NU och det finns inte möjlighet. Jag gillar verkligen mitt extrajobb här, och vill inte börja om, dessutom har jag redan lovat att jobba mer i vår. Jag tycker om vår lägenhet och vill verkligen inte flytta ifrån Timmy. Jag betalar dessutom på ett gym jag inte kan säga upp, som jag också gillar; och har vänner på. Jag har börjat få en vänskapskrets här och vill inte börja om. 

Ni känner ju mig, och vet att jag ofta brukar röra till det. Läsa flera kurser på en gång och göra allt samtidigt. Ändra inriktning hux flux och komma på nya idéer. Och visst, jag skulle kunna hoppa på det här i förhoppning om att kunna bli överflyttad till Göteborg. Det skulle bli riktigt körigt, och dessutom ska man då sticka nästan 3 veckor till Borneo när väl terminen har börjat..?

Ne, för att för en gångs skull försöka tänka efter före, så ska jag tacka nej. Det känns jobbigt, för Örebros Universitet verkar inte helt fel i sig. Men för allt det andra, för att ha en relativt lugn vår, slippa ångest i Borneo, slippa behöva byta bort mina jobbtider osv... 

Kommentarer
Postat av: Hanna

åhh va jobbigt.. men 33:e är ju dock inte helt omöjligt!!

2008-12-09 @ 10:51:59
URL: http://hannahp.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Du kan ju kanske komma in som reserv? Men förstår hur du känner med Göteborg och Örebro. Kanske bra som du säger att inte bara "hoppa" på. Om jag är hemma i helgen kan jag kanske komma och hlsa på dig eller har du super mycket och jobbar kanske? Vi skall åka till gran canaria. Tog sista minuten. Skall bli jätte skönt =)kram kram

2008-12-09 @ 20:48:33
URL: http://sofiaborg.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Som Hanna säger kan du ju komma in som 33 reserv med. Inte dålig dock att bli 33 reserv Anna! Jag åker till grand canaria, vi tog en restresa. Det skall bli skönt! Åker 19 - tror 26, en dag + lr -.

Om jag blir i Borås i helgen aknske jag kan åka över till dig eller jobbar du och har fullt upp? Kram kram

2008-12-09 @ 20:56:24
Postat av: Emelie

Vad har du sökt för något? Och var bor du? :-)

2008-12-10 @ 20:19:58
URL: http://emeliecatrine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0