Vad är egentligen en blogg?

"Det där glogg, vad är det för något?"

Det heter ju egentligen blogg, och det tog ett tag för min farmor att förstå. Men det var roligt att berätta :-) Det följdes med internet frågor, mobil och internetbank. "Men när du då mailade med alla här hemma när du var i Australien, det måste ju blivit jätte dyrt!". Att man inte betalar porto på mail, hade hon svårt att förstå.

Det är egentligen rätt sjukt vad snabbt den här utvecklingen har gått. Jag tänker på han som låg i koma i 19 år. För 19 år sedan hade man inte mobiler eller dator i hemmet. Man skötte penga ärenden på banken eller posten, och skickade brev. Man bestämde tid och plats man skulle ses, och dit kom man, i tid. Idag slår man en signal "nu är ja på stan, var är du?".  Den killen måste ha vaknat till en helt annorlunda värld.

"Kontokort litar jag inte heller på, vad händer om automaten tar ditt kort?"
"Ja alltså, det händer ju inte så ofta. Men om det skulle vara så får jag ett nytt på banken direkt."
"Men om det inte är vardag och banken inte är öppen, och du är i akut behov av pengar?"
"Då sätter jag över pengar på en kompis konto och tar ut genom henne/honom"
"Men om du inte har tillgång till internet för att göra det?"
"Då ringer jag min internetbank..."
"Herre gud... vilken värld".

I like it though :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0