Hjälp!

Företagsidén som jag skrev om för en tid sen läste jag några dagar senare om, den lanseras till Sverige i September. To late. Och i då hysterisk vilja att börja plugga i höst istället, har jag sökt det mesta. Ena dagen ska jag bli jurist. Andra dagen bara affärsjurist. Tredje dagen vill jag bli sjukgymnast, och fjärde dagen är jag tillbaka på psykologi och föreläsare. Och idag är femte dagen då jag läser om Statistik och Data-analys. Jag har läst om programet förut och tyckt det lät intressant då jag gillar matte och problemlösningar. Så för skojs skull skicka jag iväg ett mail om mitt intresse. En timme senare ringer de upp och säger att jag kommit in.

Plugga, nu? Vill jag verkligen läsa ett så torrt område? Men det är ju juridik också! Och dessutom är det ett brett område som man kan jobba med de flesta samhällsfrågor. De är ju bara 3 år.. och i Linköping.. värt att testa? Men i och med det förlorar jag ett jobb, som är bra att ha... men va fan... lika bra och testa? Men herre gud.. jag dör av beslutsångest.

Hellre vill jag jobba med något kul just nu, och vänta ett år med att plugga. Men vakna! Jag kommer inte alls veta mer nästa år vad jag vill bli? Varför skulle jag veta det....?

Och jag skulle ju resa igen... och tänkte plugga upp ämnen i höst på komvux.... för att komma in på nåt annat... vadå? .... jag dör.... hur ska jag kunna bestämma mig?!

Kommentarer
Postat av: sandra

Åh fy vilka beslut du måste ta. Lycka till!

2007-07-31 @ 22:57:53
URL: http://sandranilsson.blogg.se
Postat av: Knut

Du kommer aldri til å vite... Jeg har jo studert i 5 år allerede, sitter med 1 BSc Business og 1 BSc Computer Science, og er ikke nærmere å vite hva jeg vil enn når jeg begynte. Jeg fikk akkurat beskjed om at jeg har kommet inn på "MSc Shipping, Trade & Finance" ved City University London. Så da ser det ut til at det blir det... :P Tror det eneste rådet jeg kan gi deg er å sette igang med noe, så ser du fort om det passer deg. Det er jo aldri for sent å begynne på noe nytt heller :D Bare husk å avslutte skoleår du begynner på, det ser best ut på CV'en! Masse lykke til uansett hva du bestemmer deg for!
Puss och Kram.

2007-08-01 @ 14:42:20
URL: http://ksl.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0