Gnäll

Het debatt på jobbet "Köket".
Hela morgonen har jag lyssnat på 50 + gänget som nästan stått och skrikit (tror de ville att vi andra skulle höra) om de ofärskämda, ouppfostrade ungdomarna. Om de äckliga plastpåsarna i kylen, om matlådorna som glöms och om diskmaskinen som inte plockas ur. Jag satt brevid men sa inte ett ljud när jag förundransvärt lyssnade på deras skrik i 30 minuter.. Igår på mötet gjorde jag misstaget och frågade "men vad gör en plastpåse?" och då fick jag direkt 5 arga damer på mig. Jag ångrar den frågan.

Och nu när jag lyssnat till den ilskna diskussionen om oss hemska ungdomar säger en tant "ja, de märks ju vilka bovarna är! De är ju de som tar åt sig av mailet". Riktat mot bland annat mig som ställde frågan igår kanske? Nej. Ja tar inte åt mig, jag lämnar varken matlådor eller har plastpåsar i kylen. Jag tycker också kylen är äcklig och att det är självklart att ta hand om sig, men man behöver ju inte starta ett tredje världskrig för det.

Och lika trötta ni är på köket och oss, lika trött är jag på allt som har med Telia att göra.




Sofia, jag håller med dig i ditt inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0