Future..

Ikväll har jag och min kära mor haft brainstormande om min och hennes framtid. Undra hur allt kommer bli?

Jag antar att det blir såhär:
Jag kommer hem, börjar på Telia igen (antingen kundtjänsten eller telia butiken) sedan jobbar jag där över sommaren och hösten, och börjar plugga i januari (om min utbildning börjar då). För då ska jag börja plugga till lärare. Jag ska bli psykologi lärare och något mer ämne, kanske svenska. Sedan när jag är färdigutbildad lärare ska jag arbeta med det halvtid, resterande tid ska jag driva ett företag som föreläsare. Där jag specialutbildar mig på något område inom psykologi, kanske grupp psykologi så jag kan rikta mig mot företag?

Men jag vill att det ska bli såhär:
När jag kommer hem har mamma lagt grunden för en av våra företagsidéer, och vi öppnar och driver detta. Sedan när de börjar bli stadigt lämnar jag det för att gå vidare med utbildningen som är nämnd ovan.

Och vilken framtid det än blir, så ska jag flytta direkt när jag kommer hem. Lääängtar! Tänk att jag längtar så till att resa, men redan längtar hem? Haha, ja ni, hur allt än blir så blir det bra.

Och jag ska nog följa lite av Sofis nyårslöfte, njuta lite mer av dagen. Än att bara njuta av längtan till morgondagen, som det faktiskt brukar vara för mig. Dessutom har jag ett till nyårslöfte, och det är att läsa mer. Men jag börjar med det när jag sett "ifatt" OC, jag är fortfarande på första sässongen, så nu ska det bli lite OC, för att sedan sova och simma imorn 7.00 !


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jo det är sant, jag skall vara lad för att jag är med! Härligt att simma!

2007-01-04 @ 23:00:41
Postat av: Anonym

haha , jaa.. visst var vi :D det var ju inte lite mjöl vi hade i ansiktet. Har du fått klänningarna än ? Jag fick mina igår :) tack för tipset! Ha det så bra nu ! Puss&kram

2007-01-05 @ 21:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0