Kallt!

Slutet på augusti och det är helt sjukt kallt. Trodde först jag klarade mig med en tröja men när jag låste dörren insåg jag att det inte räckte på långa vägar. Kände mig nästan överdriven med en tjock jacka, men påväg till jobbet höll jag på att förfrysa både fingrar och öron.

Det är augusti, hjälp, ska det verkligen vara såhär kallt? Jag förstår precis varför vi bokade vår långresa vid den här tiden förra året. Åh... önskar man kunde göra sådär som så många man träffar utomlands, som har rest i flera år bara för att de inte vill åka hem. Hem till vardag och krav. Stress och kyla. Men, jag skulle inte vilja vara ifrån nära och kära så länge... men det finns ju vissa som inte har det, och kan resa i evigheter. Jag förstår dem.
Men samtidigt vill jag inte bara fly från allt.. för en dag står man där och inser att man inte kan resa längre och har varken utbildning eller någonstans att bo. Så, det är lika bra att ta tag i det tråkiga och vara på hemmafront ett tag. Sedan ska jag ut igen... :-)

Men va fasen hände med att leva för dagen....?



I helgen hade vi i alla fall trevligt, tyckte jag. Dock blev det lite depp-stämning på kvällen.. pga vissa omständigheter. Men ja tyckte vi hade riktigt kul i alla fall :-) Synd att jag och Alex banga utgång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0