Hjälp!

Jag är rädd för mig själv!!

Det är ganska långt mellan mitt skrivbord och lunchrummet på jobbet. Jag hade min lunch efter mötet. Så jag tog min matlåda från kyl 1 (vid min plats) för att förflytta bort till kyl 2 (nära mötet och matrummet). Det är väl inte så svårt? Jag pratade med mina kollegor i "köket" och tog en kaffe, gick senare in på mötet och hade det i en timme.

Men när jag kom till köket igen var det något som inte stämde, "var är matlådan? Ställde jag den inte på bänken? Minns nämligen inte att jag ställde in den i kylskåpet..." Gick tillbaka till min plats och letade. Ingen matlåda. Som vanligt gör jag lite liv åt saken, börjar fråga om folk sett min matlåda. Letade igenom båda kylarna och till och med frysarna om jag fått hjärnsläpp...

Tillslut hjälpte min chef mig att leta i köket. Då han får syn på något i micron.

Jo, där har jag ställt in matlåda (med lock), en gelé burk och en morot i en plastpåse. Sedan hade jag satt på micron på alldeles för lång tid, och gått på möte. Vad jag skådade i micron var nu en smält plastpåse och en platt morot (ja! den blev så mjuk...). En nästan sprängd geléburk, locket hade smält. Min chef tittade på mig och undra om han skulle anställa någon ny(?).

Hur fan kunde jag ställa in min mat där? Varför såg inte mina kollegor att jag ställde in allt i micron och satte på den för fullt?! (Sätter alltid på micron på 20 min och tar ut maten efter 2... Men denna gång var jag på möte).

Vad blir nästa sak....? Jag är farlig!

Kommentarer
Postat av: Martin!!

Hej nu är det Martin igen!! Hedvigs jobba kompis :)
Du.. kan du komma in på msn en gång!! Måste rådfråga dig om en sak! :)



Take cuurrrr :)

2006-11-03 @ 23:47:41
URL: http://martin.karlsteen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0