Dumma dialoger by Anna (och kunder)

1.
Anna svarar...
- Välkommen, mitt namn heter Anna...

2.
Anna ringer...
- Ja hallå?
- Öhm... Finns det här numret?
- Ja, jag svarar ju i det?!
- Öhm... jaha.. hehe... är det till salu?
- Ja, faktiskt!

3.
Anna svarar...
Det här var ändå droppen..  Ska svara "Välkommen till kundtjänst, mitt namn är Anna Fredriksson, vad kan jag hjälpa dig med?" Hur svarar jag då?
- aaa, de é Anna,
Trodde nog det var mobilen som ringde där....
Ungefär som när Rebecca svarar "Aa de är Becca" när hon jobba i Mc Driven... illa.

Och dumma kunder....

- Vill ha MSS inställningarna tack.
- Då gör du så att du skriver MMS i ett sms till 4466
- okej, då skriver jag allstå MSS! Tack!
- ja, alltså du skriver ju MMS
- Japp, det blir jätte bra! Då ska jag skicka MSS direkt! Så jag kan MSS:a, hej då!
- idiot...

och alla som säger "stänga på" hatar jag...
- okej, men nu när jag stängt av mobilen, ska jag stänga på den igen?
- Ja, efter 5 minuter ska du sätta på den.
- okej, då stänger jag på den! Hej hej


- Välkommen till Telias Kundtjänst.
- Hej! jag ska byta från Telenor till Comviq!
- jaha?
-
kan du hjälpa mig?


- ditt nummer finns inte här hos oss.
-
va?! Men det står Tele2 i mina papper!!


- Telefon inte fungera, jag har comviq knock out.
- Jaha, men då får du ju ringa COMVIQ?!
-
men jag läser här ni är kundtjänst?

Kommentarer
Postat av: Tove

hahaha heheuu :)

2006-08-03 @ 16:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0