Sista helgen!!

Ja, här sitter man på kundtjänst. Sista helgen för kanske hela livet, eller så kanske det blir igen i vår. Vem vet? Definitivt sista helgen för i år i alla fall! (Om man bortser från helgdagen 'annandagsjul').

Det är så tungt att jobba helg. Förstår egentligen inte varför. Ja menar, jag hade en hemma-kväll igår så jag mår som jag brukar, och dagen är precis lika lång och likadan som en vardag. Det är lugnare på jobbet och jag får ledigt en annan dag. Så varför känns den så annorlunda?
Kanske för att det är mörkt och öde när man åker till jobbet... kanske för att man vet att vännerna ligger och myser i sina sängar. Kanske för att man vet att de flesta går på stan och fikar idag. Kanske just därför är det så tungt att jobba helg. Helg är ändå helg, det enda positiva är ju pengarna...


Längtar, längtar, längtar... 52 dagar kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0