Tanter och bäbisar!

Okej, nu är det min tur!
Jag har lyssnat på deras gnäll sen i början av sommaren, nu vill jag gnälla på dem!
På mitt Rehab-gym (Norrköpings Rehab-klinik) tränar jag mitt knä. Jag har en jätte bra tränare och de som tränar på gymet är helt okej. Dock finns där även babysim och "tantsim" som jag så fint kallar det. Och att dela omklädningsrum med dem är rent ut sagt; ett helvete!

Det är trångt, och blött på golvet. Finns knappt en krok till övers, och är man tvungen att byta om där för att man inte ska hem efteråt så är det ännu värre. Bäbisarna skriker och mammaorna tjattrar. Blöjan ska bytas mitt på golvet och slängs i papperskorgar runt om i omklädningrummet, jag lovar - det stinker. De ska ammas och de ska badas, och allt är ju så -gulli-gull-. Mormor ska ju också följa med och titta på när barnbarnet lär sig simma. Men, tro inte att det är allt. Jag vet inte vilket som är värst, dom eller de kära små tanterna! De är värre än tonårstjejer med sitt skvaller och skitsnack om alla tanter som inte är där. De gnäller och tjatar, de tror de vet allt och skriker faktiskt också till varandra, till skillnad från barnen är de nog inte hungriga - utan hör bara extremt dåligt. Jag tror dock inte det går att beskriva dem.. de måste upplevas.

Detta gäller alltså de som simmar, så lyckligtvis slipper jag dem i gymet. Där finns istället relativt trevliga människor men första dagen jag började där kom en tant fram till mig och frågade om jag var ny, och sedan sa hon "Ja, du ska veta att på det här gymet kan man vara sig själv!" sen blängde hon på mig och fortsatte: "Vi får komma som vi är och vi ska inte behöva ha märkeskläder, här får man vara som man är!!"
"Ja, det är ju jätte bra!" svarade jag. "Hmm, så jag hoppas du förstår att detta inte är något ytligt gym, här får man gå klädd som man vill!" Så fnös hon och försvann.
Ett par veckor senare har hon lugnat ner sig och pratar nu med mig. Så gym-delen är helt okej, men jag var tvungen att berätta för omvärlden att tanter och bäbisar (alla på ett ställe) är hemskt.

Nu ska jag på matte lektion! Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0